Aikakausi kun Niilo22:della oli vielä lepposaa Aikakausi kun Niilo22:della oli vielä lepposaa
jösses jösses
??? ???
börheä animekissa börheä animekissa
Dappelu :3 Dappelu :3
Japanilainen bussilakko Japanilainen bussilakko
Kondomikysely Kondomikysely
Kun kolmannen aallon feminismi pyyhkäisee sinut mukanaan Kun kolmannen aallon feminismi pyyhkäisee sinut mukanaan
Oispa Fixit Oispa Fixit
Minä sulle korkeuserot näytän >:3 Minä sulle korkeuserot näytän >:3
Japanilainen propagandaelokuva - Momotaron taivaalliset soturit Japanilainen propagandaelokuva - Momotaron taivaalliset soturit
False Positive - Last-Ditch (4/?, korjattu) False Positive - Last-Ditch (4/?, korjattu)
runkku-iida runkku-iida
What What
Mutta kuka estää karhuherran? Mutta kuka estää karhuherran?
Geenienhansoitu ultragopnik purkaa karanteeninsa telepatialla Geenienhansoitu ultragopnik purkaa karanteeninsa telepatialla
löysät pyöräilyvideot luikautetaan löysät pyöräilyvideot luikautetaan
Torstain muinaisjumala Torstain muinaisjumala
Voittajafiilis :3 Voittajafiilis :3
Kyllä mahdun tähän :3 Kyllä mahdun tähän :3
Kymysys Kymysys
Saat vitosen jos uskallat :^) Saat vitosen jos uskallat :^)
Kakkua saatana Kakkua saatana
Valistusta Valistusta
 447 näyttökertaa, 14 viestiä, 6.11 MB, 2 tiedostoa, 22.09.2025 19:54:20
[ + 3 - | ]

Leikkaus ja unelmat

[83226] [tiedosto_1.png] [0.14 MB] [603x646] [] []
tiedosto_1.png
[83225] [tiedosto_2.mp4] [5.96 MB] [720x1280] [24.59s] [] []

vasemmisto

(216)  · 

unelma

(22)
22.09.2025 20:02:56 | 20:03:21
#718276 [+1] Piilota Suosittele

Suomessa tehdään ihan paskoja elokuvia. Ehkä yhden toisen kerran katsottavan nähnyt 20 vuoden aikana koska ei se määrä korvaa laatua

22.09.2025 21:12:35
#718289 [+-] Piilota Suosittele

Suomessa tehdään nykyään paljonkin hyviä elokuvia. Viime vuosilta mieleeni muistuu esim. Armomurhaaja, Peluri, Hetki lyö, Kyrsyä, Pahanhautoja sekä tietenkin Sisu.

Häjyt kakkosta en ole nähnyt, mutta se on varmaan ihan paska.

23.09.2025 14:31:15
#718335 [+2] Piilota Suosittele

Miksi kulttuuria pitää tukea, se on yleensä muutenkin varakkaiden ja rikkaiden viihdettä paitsi ehkä elokuvat.

Jos elokuva ei menesty, sille on ihan hyvä syy. Jos konsertti maksaisi ilman tukia 5000€/henkilö, on jossain vikaa. En tiedä paljonko se maksaisi, mutta tiedän että sitä tuetaan valtavasti.

Milloin olet itse käynyt konsertissa läski?

23.09.2025 18:11:04
#718379 [+-] Piilota Suosittele

Taisi vasemmiston ongelma kulttuurista leikkaamisessa olla siinä, että
niitä budjetteja syynätään sitten tarkemmin, että mihin pillupäiväkirjoihin sitä
rahaa riittää.

Eli suoraan leikkaus tuttujen vapaiden taiteilijoiden tuloihin, koska ei voida
enää pensseli perseessä pyyhkiä seiniä ja saada siihen valtiolta rahotusta.

23.09.2025 18:22:48
#718381 [+1] Piilota Suosittele

>>718335

Oopperatuki per lippua kohden on ollut, huom ollut 600 euroa.
Siis pähkinänkuoressa:

MItään taideväki ei pysty tekemään ilman, että joku sitä rahoittaisi. Ei yhden yhtä omaa näyttelyä ei saada aikaan omalla rahalla. Ei mitään saada aikaan omalla rahalla.

02.10.2025 15:01:21
#719904 [+-] Piilota Suosittele

>>718335
Nää on näitä leikkauksia jotka voi käydä kalliiksi pidemmän päälle.

Hallitus leikkaa suorista yritystuista ensi vuonna vain 12 miljoonaa euroa. Suoria tukia maksettiin viime vuonna 908 miljoonaa.
Metsäyhtiöistä Metsä Board sai 21 miljoonaa ja Stora Enso 18 miljoonaa euroa. Outokummun saamat yritystuet olivat 21 miljoonaa euroa, ja verkkoyhtiö Nokia Solutions and Networks 19 miljoonaa. UPM-Kymmene 61 miljoonaa

Varustamoiden tukien tärkeyteen en ota kantaa, mutta Viking Line, 54 miljoonaa, Finnlines, 42 miljoonaa ja Tallink Silja 33 miljoonaa euroa.

Mutta ehkä tuo 12M on tärkeä.

03.10.2025 17:07:06
#720134 [+-] Piilota Suosittele

>>719904
Ei ole tärkeä, mutta nuo yritykset tekevät älyttömästi voittoa, menee se tuki väärään suuntaan. Aloittaville yrityksille sen pitäisi pääasiassa mennä, nuo eivät tarvitse tukea mihinkään.

03.10.2025 19:19:16
#720158 [+1] Piilota Suosittele

>>720134
Aloittaville yrityksille sen pitäisi pääasiassa mennä

No nyt aletaan olla samalla linjalla. Ja koulutukseen pitäis satsata, koska muuten olemme kohta oikeasti pohjolan jenkkilä.

Mut elokuvatuki heijastelee esim. maakuntien elokuvateattereihin joista on laskettu kaatuvan kolmannes noilla alkuperäsillä leikkauksilla. Esim viime vuoden katsotuin elokuva suomessa oli Myrskyluodon Maija. Elokuva sai Elokuvasäätiöltä miljoona euroa tuotantotukea.

[ 14 viestiä | ]