Fly Fly
Ruotsinvalta Ruotsinvalta
tyhmää paskaa tyhmää paskaa
Hyökkäykseen! Hyökkäykseen!
Veteraani Veteraani
Little Finger - Fast Travel Little Finger - Fast Travel
Panisitko? Panisitko?
Tytöt tykkää pahoista pojista Tytöt tykkää pahoista pojista
aku on ajatuksissaa rasisti aku on ajatuksissaa rasisti
juutalaisten juonia juutalaisten juonia
Teehee Teehee
Ihanaiskokoelma Ihanaiskokoelma
Liikaa harvinaisia mellejä Liikaa harvinaisia mellejä
paardit on parhaat paardit on parhaat
selfie selfie
Menee lintassa Menee lintassa
Ack ack ack Ack ack ack
jäätävät setit jäätävät setit
virtakraatti virtakraatti
Demand perfection Demand perfection
"Pahus... jäi henkiin." >:3 "Pahus... jäi henkiin." >:3
Kuvaotokset #29 Kuvaotokset #29
Kissagifejä Kissagifejä
rift rift
 796 näyttökertaa, 11 viestiä, 0.09 MB, 1 tiedosto, 15.03.2024 20:54:12
[ + 1 | ]

Tätä kaikkea persut ja kokoomus on tuhoamassa

[68798] [AY-liike.jpg] [0.09 MB] [1080x1668] [] []
AY-liike.jpg

ay-liike

15.03.2024 22:10:59
#606548 [+2] Piilota Suosittele

>>606518
Työnantajaosapuolihan tahtoo viedä noi kaikki, mieluiten tietty saman tien kaikki, mutta pala kerrallaan sekin käy.

Nyt hallitus ryhtyi ajamaan työnantajaosapuolen asioita, niin tietenkin lakot kohdistetaan uuteen työnantajaosapuoleen.

16.03.2024 04:28:31
#606634 [+2] Piilota Suosittele

>>606629
Se on paikallisen sopimisen tähtäin, mutta toki nyt hallitus lähti yleisestikin ajamaaan työnantajan asioita, myös sellaisia, joista on jotkut liitot jo muuta sopineet.

Eli kun alkaa työnantajaosapuoleksi, niin lakotkin kohdistetaan sitten sen mukaan.

16.03.2024 09:53:59
#606647 [+2] Piilota Suosittele

Niin, Suomessahan on ollut pitkä ja rikas sopimisen kulttuuri mikä nyt aiotaan jyrätä totaalisesti ja painaa duunari takaisin omaan koloonsa. Sehän alkoikin rikastua ja ylpistyä viimeisien vuosikymmenten aikana. Duunari harrastamassa golffia tai purjedusta... PÖH.

Ja paikallinen sopiminen sopii vain paikoissa joissa on vaihtoehtoja. Suomessa ei noita paikkoja montaa ole, melkein yhden käden sormissa laskettavissa isojen kaupunkien ympäristössä. Muualla menee työnantajan saneluksi ja enemmän silloin kun työnantajana on pienempi yksittäinen firma eikä ison yrityksen toimipiste. Toisaalta jännä nähdä alkaako esimerkiksi joku Caverion maksamaan samasta työstä eri palkkaa työhönottopaikan perusteella? Käsittääkseni paikallinen sopiminen tämänkin voisi tuoda tullessaan.

[ 11 viestiä | ]