YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
asd asd
Heimon ja rapen tukipäivä Heimon ja rapen tukipäivä
Suklaata Suklaata
Taidetta Taidetta
koitappa katkasta koitappa katkasta
normi vassari normi vassari
pitää nukkua että jaksaa pitää nukkua että jaksaa
vikkelämpi vispilä vikkelämpi vispilä
Drifting on kohta rikastettu. Drifting on kohta rikastettu.
linkedin kääntäjä linkedin kääntäjä
ebin jeccu ebin jeccu
Mario ja Piraijakasvit Mario ja Piraijakasvit
börh behmolelu börh behmolelu
T:llä on merkitystä T:llä on merkitystä
piilossa piilossa
Uudet kengät Uudet kengät
Jos Beatles ottaisi kuvan nykypäivänä Jos Beatles ottaisi kuvan nykypäivänä
Ihana nainen Ihana nainen
miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiu miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiu
ei saa herättää >:3 ei saa herättää >:3
mitä tämä magia oikein on mitä tämä magia oikein on
Leirille siitä Leirille siitä
anime perse anime perse
 801 näyttökertaa, 9 viestiä, 0.12 MB, 1 tiedosto, 17.03.2022 22:38:44
[ + 2 | ]

Näin voidaan Venäjästä tehdä moderni ja turvallinen valtio

[62783] [276136811_10217173674693388_7802422747221058012_n.jpg] [0.12 MB] [680x680] [] []
276136811_10217173674693388_7802422747221058012_n.jpg

russia

(44)  · 

demilitarization

 · 

decentralization

 · 

decommunization

17.03.2022 23:02:38
#556559 [+-] Piilota Suosittele

En tiiä. 1-4 on ihan ehottomia juttuja, mutta nuo loput haisee vähän samanlaisilta jutkujen juonilta ku mitä ne teki Saksalle.

17.03.2022 23:36:13 | 23:39:37
#556564 [+2] Piilota Suosittele

Yksinkertaisemmin voisi sanoa, että Venäjä on edelleen aivan liian alueellisesti iso, ja sisäisesti heikko valtio ollakseen vakaa, ja epävakaan valtion täytyy käydä jatkuvaa ulkopuolisiin vihollisiin tai "vihollisiin" kohdistuvaa hyökkäystä, estääkseen hajoaminen sisältäpäin. Niin kuin uhkapelaaja, joka kasvattaa koko ajan panoksia voittaakseen pikkuhiljaa häviämiään.

Neuvostoliiton hajoaminen oli hyvä alku, Venäjän liittovaltion kohdalla se vaan jäi pahasti puolitiehen. Sen tulisi hajota itsenäisiksi, pienemmiksi tasavalloiksi, nykyisen keskusjohtoisen Frankensteinin hirviön sijasta. Tätä kehitystä on kyllä ennustettukin, ja tämä epäonnistunut sota saattoi nopeuttaa sitä.

Kaikki muu tulisi luonnostaan perässä, vaikka sitten siitä jäljelle jäävästä Moskovan ympärille jäävästä "tasavallasta" pitäisi tehdä millainen aisurivaltio, että kaikki muu edellä mainittu voi toteutua. Aivan kuten Suur-Saksalle tehtiin aikanaan. Siinä vaiheessa voisivat puhuakin ehkä siitä mystisestä "nöyryyttämisestä" mitä ovat muka kokeneet, tähän asti ovat nöyryyttäneet lähinnä itse itseään. Mitä ihmeen nöyryyttämistä on siinä, että luokattoman paskaan talousjärjestelmään ja korruptioon perustuva neuvostojärjestelmä hajoaa? Ja millä tavalla se on ulkovaltojen nöyryyttämisen syy? Se on luonnollista kehitystä, eikä mitään nöyryyttämistä.

18.03.2022 00:16:31
#556576 [+-] Piilota Suosittele

>>556554
Tunnustan avoimesti olleeni väärässä Putinin suhteen. En osaa vielä sanoa mitä todella ajattelen, viimeaikojen tapahtumat ovat antaneet aika paljon miettimistä. Mutta yleisesti Venäjällä on valtavasti älykkäitä, koulutettuja ja pystyviä ihmisiä jotka voivat rakentaa aivan erilaisen Venäjän. Taidan asettaa toivoni heihin.

18.03.2022 02:25:43
#556596 [+-] Piilota Suosittele

>>556592

Niin, tämäkään ei ole mikään kovin simppeli asia. Jopa Baltian tasavallat saivat omat kansalliskielensä vasta neuvostovallan aikana, sitä ennen siellä hallitsi saksalainen eliitti. Ja edes surkeimmassa ja taantuneimmassa entisessä neuvostotasavallassa, eli Turkmenistanissa ei taideta asua savimajoissa, vaikka heidän valtionsa onkin läpeensä paska. En ole valmis kutsumaan venäläistä valtiota väkivaltaiseksi imperialistiksi.

[ 9 viestiä | ]