Nyt oli niin paska että nauratti Nyt oli niin paska että nauratti
Menne ulso Menne ulso
Evangelion Evangelion
Ruma huora, en panis Ruma huora, en panis
Jääkaapilla Jääkaapilla
Securitaksen peruskurssi Securitaksen peruskurssi
Kyllä se on omaa paskaa Kyllä se on omaa paskaa
Raju pillu Raju pillu
sähköt päälle sähköt päälle
Pitäskö ostaa VR lasit? Pitäskö ostaa VR lasit?
Stereotypia Stereotypia
Keimo koki valaistumisen Keimo koki valaistumisen
Kurvi Kurvi
Olynpiäläiset Olynpiäläiset
Luolaston amikset ja muut trukkikuskit Luolaston amikset ja muut trukkikuskit
Allah Allah
Sieg heil väinö! Sieg heil väinö!
hämis ja kärbä hämis ja kärbä
Keimo löysi seuraa Keimo löysi seuraa
Kursk Kursk
Muna Muna
Kovan onnen kaveri Kovan onnen kaveri
natsi tulos natsi tulos
Normipäivä japanissa Normipäivä japanissa
 823 näyttökertaa, 4 viestiä, 0.75 MB, 1 tiedosto, 26.01.2022 22:03:52
[ + 1 | ]

C-paperit

[61066] [C-paperi.png] [0.75 MB] [640x640] [] []
C-paperi.png

c-paperi

 · 

armeija

(128)  · 

lusmu

27.01.2022 00:04:24 | 00:05:25
#542993 [+1] Piilota Suosittele

Elämä on valintoja täynnä.

Tuon ikäiselle oravalle annetaan seuraavat vaihtoehdot:

- Laulaako Tiku-Taku-Tiku-Taku-Iines-ja-Akua jonkun keskenkasvuisen ja tyttöoravaa saamattoman alikessun tahdissa
- Opiskeleeko koulussa ammattiin vihreä kortti taskussa
- Onko töissä rakentamassa uraa/tienaamassa rahaa vihreä kortti taskussa
- Makaako (W)C-paperirulla pään alla sossun rahoilla päivät pitkät vihreä kortti taskussa
- Luumuileeko ilmaiseksi kirjastossa tms. vuoden verran sipa-oravana
- Ottaako suoraan puolen vuoden totaalit ja vankeuden

Se on sitten oravan oma oikeus valita. 10 vuotta myöhemmin erittäin harvaa kiinnostaa, mitä orava aikanaan valitsi.

28.01.2022 00:04:32 | 00:05:35
#543149 [+-] Piilota Suosittele

>>543010

C-luokitus on vain luokka, joka sisältää kaikkea mahdollista terveyteen liittyvää aina heikosta näöstä päihdeongelmiin asti.
C-luokituksen kaverina on aina diagnoosikoodi kirjain + nn.n. Mahdollisesti useampikin koodi.

Diagnoosi on se tekijä, joka voi vaikuttaa tiettyihin vakuutuksiin samoin kuin ko. diagnoosi olisi saatu lääkärissä armeijan ulkopuolella. Aika on myös yksi tekijä.

Päihdediagnoosilla yhdistettynä ahdistus-/masennusdiagnoosiin ei kannata heti seuraavana päivänä lähteä henkivakuutusta kyselemään. Vaikka sattuisi jostain saamaankin, niin hinnat ovat vähän erilaiset.

Tunnen C-luokituksella varustettuja henkilöitä, joilla on tai on ollut henkivakuutukset, tapaturmavakuutukset ja sairauskuluvakuutukset.

Joskus kymmeniä vuosia sittenhän oli kaikenlaista urbaanilegendaa siitä, että C-luokitettu ei koskaan saa töitä mistään eikä saa asuntolainaa. Urbaanilegendaa, ainakin jo 90-luvusta lähtien.

*Nykyään ainakin osa päihdetapauksista luokitellaan T-luokkaan, joka on vapaasti yksinkertaistettuna "Turvallisuusriski - liian vaarallinen armeijaan".


Henkivakuutuksesta sitten yleisesti voi ollakin montaa mieltä. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Isommat maksut, isommat korvaukset. Isompi ikä, isommat maksut. Säästämällä/sijoittamalla vastaavat summat eläkerahastoon nuoresta aikuisiästä alkaen saa samat tai isommat varat jos ei sitten iske paska säkä ja viikatemies vie keskimääräistä nuorempana. Jos välttää paskan säkän, niin jossain vaiheessa eläkkeelle mennessä on hyvä potti jemmassa - ja voi halutessaan vielä olla itsekäs ja käyttää sen rahan itse sen sijaan, että jättää sen jälkeensä.

[ 4 viestiä | ]