Kalpa fani Kalpa fani
Korona - tartunnan saaneet 2020.3.13 Korona - tartunnan saaneet 2020.3.13
parantui sairaudesta parantui sairaudesta
laskeutuminen laskeutuminen
Rentouttavaa musiikkia Rentouttavaa musiikkia
Baltimore... ja ai niin katsokaa "The Wire" sarja ;) Baltimore... ja ai niin katsokaa "The Wire" sarja ;)
Kun yli kymmenen ihmistä kokoontuu Kun yli kymmenen ihmistä kokoontuu
Tää ei oo lakkaa Tää ei oo lakkaa
Cicciolina Cicciolina
Fingerpori Fingerpori
sopii hyvin yhteen sopii hyvin yhteen
bönd bönd
Janita <3 Janita <3
karpolla on asia kunnossa karpolla on asia kunnossa
2020 2020
Luultavasti terve kaveri suojautuu koronalta Luultavasti terve kaveri suojautuu koronalta
peggo peggo
Tulevaisuus takaisin Tulevaisuus takaisin
Italialaiset Italialaiset
Uuno menettää vessapaperinsa Uuno menettää vessapaperinsa
nappaaja :3 nappaaja :3
I did nothing wrong! :3 I did nothing wrong! :3
Naiset tietää asioita!? Naiset tietää asioita!?
Salainen riippumatto :3 Salainen riippumatto :3
 846 näyttökertaa, 15 viestiä, 0.08 MB, 1 tiedosto, 12.11.2021 15:20:27
[ + 1 - | ]

Terävintä kärkeä..

[58399] [20211112_141940.jpg] [0.08 MB] [788x960] [] []
20211112_141940.jpg

12.11.2021 16:38:46
#515407 [+9] Piilota Suosittele

Ehdotan, että kumpaakaan kotimaista kieltä osaamattomat kuuluisi poistaa työmailta, jossa kommunikaatio on pakollinen työturvallisuusuhkana.

12.11.2021 16:44:06
#515408 [+-] Piilota Suosittele

Joo ei heidän tarvitse osata meidän kieltä vaan meidän niiden kieltä. myönsikö tuo että neekerit on tyhmiä eikä opi kieltä?

12.11.2021 20:44:13
#515499 [+1] Piilota Suosittele

>>515407
Ehdotan, että kumpaakaan kotimaista kieltä osaamattomat kuuluisi poistaa Suomesta turvallisuusuhkana, koska kommunikaatio on pakollista integroitumisen.

Muokkasin pikkasen...

12.11.2021 21:04:43 | 21:09:40
#515523 [+1] Piilota Suosittele

Ainahan sitä saa ehdottaa, ja eikä kielitaito kenellekään pahaksi ole, mutta pitäisi kuitenkin vähän miettiä käytännön puoltakin.
Moni työnantaja (miksei työntekijäkin) haluaisi varmasti osata vaikkapa kiinaa, mutta kovinkaan monella ei varmasti riitä aika eikä kiinnostus sitä noin vain opetella. Korkeammin koulutetuilla on uskoakseni aika paljon tärkeämpiäkin kursseja suoritettavanaan.

13.11.2021 00:35:40
#515647 [+1] Piilota Suosittele

Paska dippi voisi mennä irakiin tai somaliaan satuilemaan että kannattaa kuulkaa pomot tehdä suomenkielisiä työntekijän haku ilmoituksia, sillä suomesta on pika puoliin tulossa takaisin kaikki raketti insinöörit, lääkärit ja it-ammattilaiset mitkä hävisi silloin 6-30 vuotta sitten.
Ei kieli ja ammattitaidotonta ulkomaalaista haluta palkata kuin sen takia että suostuu tekemään paska duunia, paskalla palkalla ja paskoilla työehdoilla koska ei ymmärrä mitään suomen laeista tai työsuojelusta.

13.11.2021 10:37:48
#515725 [+1] Piilota Suosittele

>>515505
Kyllä vuodessa kielen oppii, edes auttavasti, jos haluaa. Samoin se on omalla kohdalla, en voi vaatia muita opiskelemaan suomea, jos vaikka saksaan muuttaisin...

13.11.2021 10:41:21
#515728 [+2] Piilota Suosittele

Viro???

Ja miks meidän pitäis opetella 7 uutta kieltä, että muualta tulleet tuntisivat itsensä kotoisaksi..?

14.11.2021 23:52:50
#516367 [+1] Piilota Suosittele

Ei ollut vuonna 2015 ihan tavatonta, että työvoimapulan paikkaajat hämmästelivät aidosti, että miksi ihmeessä näin pienessä maassa ei muka haluta hylätä näin pienen alueen tuntematonta kieltä ja opettaa sen sijasta kaikille arabikieltä, tai että miksi ei hylätä hiipuvaa kristinuskoa ja oteta ilolla vastaan islamia.

[ 15 viestiä | ]