Vihernatsit Vihernatsit
Bongattua Bongattua
perjantai perjantai
Ei ole pitka matka ena! Ei ole pitka matka ena!
Kakkua Kakkua
sämpyläongelma sämpyläongelma
Shillä lailla 🤦‍♂️ Shillä lailla 🤦‍♂️
Näin Taiwan on torjunut koronan Näin Taiwan on torjunut koronan
Sonjan kissa Sonja Sonjan kissa Sonja
Silitän sun siskoos ja mutsias! Silitän sun siskoos ja mutsias!
Kivi välissä.. Kivi välissä..
Loimaan lukiossa -93 Loimaan lukiossa -93
bridgette bangs bridgette bangs
DANCE WITH THE DEAD - From Hell (Official Video) DANCE WITH THE DEAD - From Hell (Official Video)
väkivalta usassa väkivalta usassa
Suomen ja euroopan ensimmäiset naiskansanedustajat 1907 Suomen ja euroopan ensimmäiset naiskansanedustajat 1907
Ja taas kävi näin Ja taas kävi näin
kaiken takana on .. kaiken takana on ..
Skaur Skaur
Minä ainaki attelin^^ entä te Minä ainaki attelin^^ entä te
Hyi vittu Hyi vittu
Biden Biden
Texas Man Texas Man
pelottava :3 pelottava :3
 647 näyttökertaa, 8 viestiä, 0.07 MB, 1 tiedosto, 21.10.2020 13:54:09
[ + 3 | ]

0mg

[48814] [omg.png] [0.07 MB] [828x624] [] []
omg.png

0mg

 · 

magnesium

 · 

lääkäri

(63)
21.10.2020 14:25:39 | 14:27:33
#401212 [+-] Piilota Suosittele

0mg ei merkkaa mitään. Jos puhutaan mittayksiköistä niin numeron ja suureen väliin tulee välimerkki "0 mg", joka tarkoittaisi "nolla milligrammaa".

Jos taas kirjoitaa numeron ja alkuaineen lyhenteen "0Mg" tarkoittaisi tämä ydinfysiikan kannalta magnesiumia, jonka massaluku on nolla. Tässäkään ei ole järkeä, koska nollan jälkeen voi laittaa minkä tahansa alkuaineen, sillä se ei sisällä edes protoneja.

Kaikkein järkevin olisi kirjoittaa "0 Mg", joka kemian kannalta tarkoittaa "nolla osaa magnesiumia". Tämäkin on hieman järjetön koska osia, jotka eivät esiinny ei myöskään yleensä ilmaista, mutta täysin sääntöjen mukainen notaatio.

[ 8 viestiä | ]