Rekisteröitynyt 15.10.2017 14:08:38
Nähty 2450 päivää sitten
Sukupuoli Mies
Viestejä 793
Tageja annettu 125
Vierailuja 3 719
Medioita 24
Medioiden näyttökerrat 11 822
Plussia 169
Saavutuksia Ei ole
+   12.12.2017 10:08:59    
Kyllä saatana saa taas hävetä.

Suomi on Euroopan syrjivimpiä maita, osoittaa tuore EU-raportti
12.12.2017 10:21:29
#12443 [+-] Piilota Suosittele

Suomen sosiaalisen kulttuurin huomioon ottaen, ja sitä maahanmuuttajien vastaavaan verrattaessa, oliko tuo nyt yllätys? Kuitenkin syrjintä on aika laaja ja suhteellinen käsite. Ihmiselle joka tulee sosiaalisesti aktiivisemmasta kulttuurista, voi Suomi tuntua syrjivältä normaalitilanteessakin.

12.12.2017 10:28:57
#12445 [+-] Piilota Suosittele

>>12443
Ihmiselle joka tulee sosiaalisesti aktiivisemmasta kulttuurista, voi Suomi tuntua syrjivältä normaalitilanteessakin.


Tuo voi olla osasyy, mutta esimerkiksi loukkaavia ja uhkaavia eleitä ja kommentteja ei voi oikein selittää tuolla. Veikkaisin, että tärkeämpi syy on se, että Suomi on aika syrjässä ja harvaan asuttu maa. Täällä ei olla totuttu ulkomaalaisiin kuten Keski-Euroopassa, ja sosiaaliset piirit voivat olla pieniä ja sisäänpäin lämpeneviä, ainakin maaseudulla.

12.12.2017 10:34:42
#12447 [+-] Piilota Suosittele

12444

"Moni kertoo myös, että poliisi on pysäyttänyt heidät kysyäkseen henkilötodistusta. Tämän on kokenut 38 prosenttia Saharan eteläpuolisesta Afrikasta Suomeen tulleista." Tästä ei valitettavasti ilmene, miksi poliisit ovat papereita kyselleet, tai miten usein keltäkin papereita on kysytty.


Luultavasti on kyse ulkomaalaisvalvonnasta, eli etsitään laittomasti maassa olevia henkilöitä. 38 % on kyllä aika huikean suuri luku. Kyllä minuakin vituttaisi, jos poliisi tuon tuosta pysäyttäisi kadulla. Siinähän tuntisi itsensä rikolliseksi, vaikkei ole mitään tehnytkään. Toisaalta toki on selvää, että ulkomaalaisvalvontaa pitää suorittaa.

12.12.2017 11:14:24
#12453 [+-] Piilota Suosittele

>>12448
Kyllä itse asiassa vähän.. Olisin olettanut, että rasismi olisi yleisempää Euroopan etelärajalla, missä pakolaiskriisi tuntuu voimakkaampana.

12.12.2017 13:04:38
#12465 [+-] Piilota Suosittele

>>12453
Joo, ei. Suomalaiset on hyvin kateellisia ihmisiä perimältää. Emme halua antaa omastamme ollenkaan kelekkää. Naapurivihakin käsinkosketeltavaa.

12.12.2017 15:45:33
#12490 [+-] Piilota Suosittele

Fiilis ei ole kuin Naurunappulassa nyt kun ei ole Rizardi tai Lotri huutamassa Jimbolle hirttotuomiota tästä öyhöttämisestä ja siitä että se rasismi on ansaittua ja valkoinen kohtaa enemmän rasismia Suomessa ;__;
Mutta juu. En itse yllättyny tuloksesta. Mitä noin päällisin päin luin niin kuitenkin melko lievät profiloinnit on luokiteltu syrjinnäksi, kuten juuri passien tarkastelut.

12.12.2017 17:08:58
#12508 [+-] Piilota Suosittele

>>12490
Fiilis ei ole kuin Naurunappulassa nyt kun ei ole Rizardi tai Lotri huutamassa Jimbolle hirttotuomiota tästä öyhöttämisestä ja siitä että se rasismi on ansaittua ja valkoinen kohtaa enemmän rasismia Suomessa ;__;


Henkilökohtaisesti tulen toimeen ilmankin :D

12.12.2017 21:24:29
#12553 [+-] Piilota Suosittele

12548

En koskaan häpeä mitään ja jos häpeän niin teen sen avoimesti.


Ehkä voisit nousta sen laatikon päälle häpeämään?

Ei muuten toimi toi tägäys...


Tjaah, kyllä se ainakin ennen on toiminut..

12.12.2017 22:00:24
#12570 [+-] Piilota Suosittele

Kätevästi jätetty listasta pois kaikki itäiset Euroopan maat kuten esimerkiksi Puola ja Unkari.
Ja sattumaltako valittu Suomen kohdalla otantaan Afrikasta päiväntasaajan eteläpuoleiset maat? Kas kun ei vain kysytty pelkästään Afrikan sarvesta tulleilta.
Jostain olin lukevinani, et jokaisesta maasta "sattumalta" oli valittu ne etniset ryhmät joilta voitiin odottaa eniten tälläisiä vastauksia....

Tiedä sitten....Aika monta sattumaa tässä tutkimuksessä...

12.12.2017 22:00:54
#12571 [+-] Piilota Suosittele

12557

Kyllä mä oon ihan julkisestikin joskus selkeäsanaisesti kertonut häpeäväni suomea ja sen päättäjiä


Mutta nyt et kuitenkaan kehtaa kertoa, mikä raportissa hävettää?

12.12.2017 22:07:00 | 22:07:36
#12573 [+-] Piilota Suosittele

>>12570
Kätevästi jätetty listasta pois kaikki itäiset Euroopan maat kuten esimerkiksi Puola ja Unkari.


Mitä ihmettä? Ovathan ne mukana.

Ja sattumaltako valittu Suomen kohdalla otantaan Afrikasta päiväntasaajan eteläpuoleiset maat?


Vähemmistöryhmiä ei tietenkään valittu sattumalta:

"Groups to be surveyed in each of the countries were selected based on multiple criteria, including the size of the target population, feasibility of carrying out a survey with the respective target population, the group’s risk of experiencing ‘racially’, ‘ethnically’ or ‘religiously’ motivated discrimination and victimisation, their vulnerability for being at risk of social exclusion and comparability with previous FRA surveys."

Tiedä sitten....Aika monta sattumaa tässä tutkimuksessä...


Voisiko tuo fiiliksesi johtua siitä, ettet tutustunut tutkimukseen lainkaan ennenkuin aloit sitä haukkua?

Second European Union Minorities and Discrimination Survey - Main results

12.12.2017 23:43:12
#12598 [+-] Piilota Suosittele

12583

Tulos on se että haastateltuja köyhiä vituttaa suunnattomasti, osa on todella katkeria ja varmasti eniten vituttaa suomalaisia köyhiä koska täällä on helvetin paljon kylmempi ja kalliimpaa kuin vaikkapa portugalissa.


Jep, ja vastaavasti tässä kyselyssä selvitettiin, millaista syrjintää eri maan vähemmistöt kokevat.

Näin tuli osoitettua että suomi on euroopan paskin maa köyhille?


Ei, mutta eipä tässä EU-tutkimuksessakaan väitetty, että Suomi olisi paskin maa maahanmuuttajille.

kyseenalaistan todellakin tuon raportin arvon jonain lähteenä. Vuosia saksan tilannetta seuranneena (paikan päällä)


Eli sinun omakohtaiset sivustaseuraamisesi menevät mielestäsi kymmenien tuhansien haastattelujen ohi? Ei sinua ainakaan vaatimattomuudella ole siunattu.

13.12.2017 09:46:29 | 09:46:54
#12640 [+-] Piilota Suosittele

12615

Niin, tutkimuksessa todetaan ainoastaan että suomi on yksi paskimmista :D


Missä kohtaa muka väitetään, että Suomi on paskin tai yksi paskimmista maista maahanmuuttajille? Siellä todetaan vain Suomen olevan yksi maista, joissa koetaan eniten sryjintää, mutta sehän nimenomaan on tutkimuksen tulos! Kai sen nyt saa raportoida? Aivan kuten vertauksessasi: Jos kysytään köyhiltä vituttaako, ja tuloksen mukaan suomalaisia köyhiä vituttaa eniten, niin kai on ok kertoa, että suomalaisia köyhiä vituttaa eniten. Mikä tässä on ongelma?

Suomessa maahantulijoita kohdellaan erittäin hyvin verrattuna vaikkapa saksaan.


Miksi ihmeessä sitten Afrikasta tulleet maahanmuuttajat kertovat kokeneensa vähemmän syrjintää Saksassa kuin Suomessa? Etkö tosiaan pidä mahdollisena, että sinun rajoittunut perstuntumasi voisi olla väärässä ja kyselyyn vastanneet asianomaiset itse tietävät paremmin syrjitäänkö heitä vai ei?

13.12.2017 14:26:41
#12678 [+-] Piilota Suosittele

12648

Luulisi tutkijan ymmärtävän hieman vähemmälläkin selittämisellä mitä tarkoitin.


Kovasti vaikuttaa siltä, että tutkimuksen tulos ei miellytä sinua, ja siksi kieltäydyt sitä uskomasta. Ainakaan mitään järkevää perustetta et tuolle haukkumiselle ole antanut. Tutkijana ymmärrän myös sen, että pelkkä oma perstuntuma ei todellakaan riitä kumoamaan asiallisesti hankittua, kattavaa tutkimusaineistoa.

"Miksi ihmeessä sitten Afrikasta tulleet maahanmuuttajat kertovat kokeneensa vähemmän syrjintää Saksassa kuin Suomessa?"

Onko sinusta mitään kummallista tuossa lauseessa? :D


On, mutta kuvittelin sinun silti ymmärtävän, mitä ajoin takaa. Eli, miksi ihmeessä sitten Saksassa olevat, Afrikasta tulleet maahanmuuttajat kertomansa mukaan kokevat vähemmän syrjintää, kuin Suomessa olevat, Afrikasta tulleet maahanmuuttajat? Ymmärsitkö nyt?

13.12.2017 16:34:47
#12696 [+-] Piilota Suosittele

12692

Asiallisesti hankittu, kattava tutkimusaineisto :D ok...


Onko jotain huomautettavaa?

Avainsanat tuossa on juurikin "kertomansa mukaan kokevat vähemmän". Kuinka tämä vähyys/paljous on mitattu?


Sinulla ei siis ole hajuakaan, mistä tutkimuksessa on kysymys. Kyseessä on kyselytutkimus, eli vähyys/paljous on mitattu kysymällä. Kyselyssä esimerkiksi kysyttiin, onko vastaaja kokenut syrjintää etnisyytensä tai maahanmuuttajataustansa takia viimeisen vuoden aikana.

Mitäs jos suomessa olisi sattunut sellainen haastateltava joka olisi sanonut "kokevansa erittäin vähän tai ei ollenkaan syrjintää"? Ilmeisesti tilastovirhe?


Mitä ihmettä? Mistä sinä tuollaista sait päähäsi? Onhan se nyt itsestäänselvää, etteivät kaikki onneksi koe syrjintää! Ja totta kai tuollaisia haastateltavia oli mukana myös Suomesta.

On aivan sama koetaanko sitä olevan enemmän tai vähemmän.


Öööh.. millä ihmeen logiikalla? Sovellatko samaa ajatusmallia kaikkiin tutkimuksiin? "Työttömyyttä esiintyy edelleen, määrällä ei väliä", "Burana saattaa aiheuttaa aivoverenvuotoa, mutta riskin suuruus on yhdentekevä"..

13.12.2017 18:42:53
#12732 [+-] Piilota Suosittele

12722

HAHA! Ei ihme että suurin osa väitöksistä on pelkkää paskaa xDD


Semmoset vasta-argumentit sieltä. Eiköhän tämä ollut tässä.

[ 23 viestiä | ]