Hyvä nimi Hyvä nimi
No nyt on kätevä No nyt on kätevä
Goobyn hattu Goobyn hattu
Hallovveenni Hallovveenni
Creepypaska - Painajainen pikkujouluissa Creepypaska - Painajainen pikkujouluissa
:3 :3
Ihmisen typeryydellä ei ole rajaa Ihmisen typeryydellä ei ole rajaa
Hakkaraista vituttaa Hakkaraista vituttaa
vituttaa kun käy näin vituttaa kun käy näin
Rento meininki :3 Rento meininki :3
Saksalainen talentti Saksalainen talentti
Hönön aivotuksia4 Hönön aivotuksia4
Burn Burn
Huomenta Huomenta
Sano se saameksi Sano se saameksi
Kärry Kärry
Normi kännipano Normi kännipano
Näin siinä tullee käymään Näin siinä tullee käymään
nuket nuket
Kuolikohan? Kuolikohan?
runkku raketti runkku raketti
TPS TPS
Venäläinen jättiläinen Venäläinen jättiläinen
Ela rokkaa Ela rokkaa
 282 näyttökertaa, 14 viestiä, 0.1 MB, 1 tiedosto, 29.06.2018 16:28:51
[ + 1 | ]

Chocobo maalaamo

[14207] [f123f1g11g1g.jpg] [0.1 MB] [1132x415] [] []
f123f1g11g1g.jpg

chocobo

 · 

maalaamo

 · 

spraint

 · 

final fantasy

29.06.2018 18:36:50
#69961 [+-] Piilota Suosittele

>>69920 Final Fantasy-pelisarja ja chocobo-ratsut. Niitä on erivärisiä, ja joillain väreillä on paremmat ominaisuudet kuin toisilla. Musta, valkonen ja kultanen on yleensä peleissä kuuminta kamaa.

Täs pitää myös tietää että chocobofarmaus on juttu mm. sarjan tunnetuimmassa osassa, seiskassa.

29.06.2018 20:56:53
#70017 [+-] Piilota Suosittele

@pata-k oikein sanottu.. siis pelissä pitää ettii harvinaisia vaikka mustia chocoboita. mut tän kuvan idea oli et ne kaikki on samaa paskaa mut vaa värjätty maalilla huijauksesi :D mut esim ff9:ssä niil eri värisil chocoboilla on kyllä eri ominaisuuksia esim lento tai et voi kävellä vedessä.

29.06.2018 21:20:27
#70032 [+-] Piilota Suosittele

>>70030 Höhöö, tervetuloa. Jos pitää roolipeleistä, FF on yleensä mieleen.

Siitä on kyllä loputtomia keskusteluita mikä ois hyvä olla eka. Jos tahtoo perinteikkäämpää settiä niin FF 4 on yleisin suositus. Mutta jos modernimpi tavara kiinnostaa (ja tästä ollaan eri mieltä varmasti), suosittelisin FF 10:ä. Monet pitää sitä parhaana, tarina on erittäin hyvä mutta omaa romanssin. Tekemistä riittää yli 100 tunniksi jos jaksaa, mutta jos on kiire pääset tarinan läpi grindaamatta siten ettet pakene mistään tappelusta joka eteesi tulee, semmonen 20 tuntia. FF 9 on kanssa yks hyvä piste alottaa, mutta se on vielä itellä vakassa pelaamatta. Jonain päivänä, jonain hyvänä päivänä..

29.06.2018 21:27:19
#70038 [+-] Piilota Suosittele

@pata-k ite en oo koskaa tajunnu ff10:n hienoutta. jotenki se vaa on hieman lälly hienojen ff7-9 tarinoiden jälkeen.. eikä oikeastaan yunakaa säväyttänyt

29.06.2018 21:48:31
#70043 [+-] Piilota Suosittele

>>70038 Ei se Yuna siinä ykköstykki olekaan ;)
Se oli aikanaan mullistava upeilla cutsceneillään ja mukaansatempaavalla maailmalla. Tarinakin on korkealaatuinen. Ei se kliimaksi oo silleen sen vähempi mitä aiemmissa osissa. Kyse tässä on kuitenki siitä mikä on helpoimpia sisäistää, ja siks esim FF 7 tai 8 on semmonen mitä ei ees kande mainita ennenku on pari fäfää vyön alla. Pääsee vaan vähemmillä harmoilla hiuksilla jos tietää ja taitaa final fantasyn peruskujeet

30.06.2018 12:37:37
#70170 [+-] Piilota Suosittele

@pata-k en jaksa ajatella noin vaikeasti. itse aloitin ff7:lla .. muiden osien pelaaminen sitä varten että voisi kyseillä mainiota klassikkoa on mielestäni vain ajanhukkaa.. sitäpaitsi sitä varten on keksitty esim läpipeeluu oppaat jos tuntuu ettei pääse eteenpäin pelissä. netistäkin niitä saa ladattua. uusimmissa final fantasyissä on muis huijaukset eli rajattomat enkut yms ettei voi edes hävitä vaikka kuinka koittaisi.

30.06.2018 15:06:17
#70244 [+-] Piilota Suosittele

>>70170
Haistan vahvat nostalgialasit tässä :D

Walkthroughien käyttö missä tahansa pelissä pitäisi jättää siihen, ettei ihan aidosti enää tiedä mitä tekee tai minne menee. Jos lähtee pelaamaan opas kädessä, siinä ei oo enää aikomus nauttia pelistä pelinä vaan teknisenä suorituksena. FF-ympäristössä on tosin mielestäni ihan sallittua katsoa joitain pelin _loppupään_ salaisuuksia, koska jotkut jutut joissain osissa on oikeasti niin vitun piilossa että on ihan ymmärrettävää jos et tajua niitä. Miten voisit muuten tietää että saat FF 9:n parhaan aseen juoksemalla pelin läpi melkein loppupuolelle alle 13 tunnissa, tai että et voi koskea tiettyyn arkkuun ellet halua että pelin paras keihäs menee 100%:n arkusta jonnekin helvetin perseeseen ja löytyy enää 0.1% todennäköisyydellä? Salaisuudet ja hankala sisältö on samalla FF:n hienous, yhdestä pelistä riittää pureksittavaa myös tarinan ulkopuolelle.

Logiikkasi FF 7:n kohdalla on inva, sillä sama pätee mihin tahansa loistavaan sarjan installaatioon. Saahan sitä loppujen lopuksi hypätä vaikka FF 1:stä sarjaan jos tahtoo, mutta kymppi on helppo lähestyä ensikertalaiselle. Taistelut on suht stressivapaita ja peli opettaa jatkuvasti debuffittomaan elämään ja isojen vihollisten arviointiin. Pelikokemuksena se on tiukka paketti, jonka jälkeen mikä tahansa vanhempi tai uudempi FF aukeaa helposti.

Näistä syistä en suosittelisi seiskaa tai omaa lemppariani 12:a aloituspisteeksi, enkä vastaavasti suosittele yhtäkään kymppiä edeltävän steam-versiota juuri mainitsemasi helpotuksen takia. FF9:n steam-versiossa voi kytkeä taistelut pois päältä. Voit kytkeä vittu massiivisen osan pelistä pois päältä että voit vain juosta tarinan läpi.

01.07.2018 04:51:02
#70407 [+-] Piilota Suosittele

@pata-k en vain pidä 10:n tunnelmasta ja taistelusysteemistä. enkä myöskään 13:sta ja 12:staki on huono.. niissä ei ole samaa magiaa kuin aiemmissa osissa.. tämä on oikeasti pettymys koska hypetin kymppiä tosi paljon ennenkuin se ilmestyi mutta jotenki se on liian pliisu

01.07.2018 14:47:42
#70504 [+-] Piilota Suosittele

>>70407 Ahaa, näen mitä ajat takaa. Olen syystä jättänyt 13:a pelaamatta, nähnyt sitä vierestä. Mutta väittämä "12 on huono" on pinnallinen sekä harhainen että harhaoppinen, tässä miksi:

FF XII on väitellysti edelleen kaikkein hiotuimpia final fantasyja. Taistelusysteemi ei ole ATB tai vuoropohjainen vaan oma otteensa reaaliaikaiseen strategiaan, ATB 2.0 periaatteessa. Oon kuullut kyllä juttua että gambit-systeemin pystyy säätämään siten ettei taisteluissa tarvitse ohjata hahmojaan yhtään, mutta on kyllä teeskentelyä väittää että gambitit veisivät pelistä taisteluun valmistautumista tai miettimistä vähääkään. Tarinakin on monivivahteinen eikä kärsi mistään "hihii ystävyyden voima pelastaa meidät itsekkään pahuuden vuoksi pahaa tekevältä pahikselta"-kliseestä. Hahmot läpikäy pitkiä keskusteluja siitä mikä olisi järkevä tapa toimia samalla kun taustalla hyörii koko pelimaailman suuruinen poliittinen myräkkä. Tyylillisesti 12 on vähintäänkin tyrmäävä ja Ivalicen maailma saa ansaitsemaansa rakennusta ja kuvausta. Puhumattakaan musiikillisesta majesteellisuudesta.

Isoin kritiikki mitä 12:sta kuulee on se miten "päähahmo" lähinnä roikkuu mukana, vaikka koko hahmoköörin konsepti on tällä kertaa se että jokaisella hahmolla on oma kytköksensä tarinaan ja syy pysyä ryhmässä. Vanhojen fäföjen hahmot ovat yllättävä kyllä pitkälti yhden tempun poneja, joita parhaiten itse kahdentoista "päähahmo" ammentaakin.

On myös virhepäätelmä luulla että kukaan muu kuin Balthier olisi aito johtohahmo köörissä.

FF 12 on se Final Fantasy, joka ammensi kaikkien aiempien osien parhaimmat puolet, hioi ne timanttisiksi ja jonka menestyksekkäiden sekä edistyksekkäiden alueellisten riemuvoittojen päälle rakennettiin käytännössä kaikki muut myöhemmät fäfät. FF13 yritti luoda uuden upean maailman omilla mystisillä kaarteillaan, mutta siinä nähtiin miten pakonomainen uudistuminen ja uuden suunnan hakeminen ei johda parhaisiin tuloksiin. FF XIV: ARR on salaperäisesti lainannut erilaisia pieniä juttuja kuten 12:ssa esiintyvän tuomari Gabranthin ulkoasun, vanhakantaisen englannin puhumisen lähes kaikilla hahmoilla, menuääniefektit, jotkin partikkelit tai hirviömodelit _suoraan_ kahdestatoista. FF XV kertoo taas riistetystä monarkiasta ryyditettynä hahmojen henkilökohtaisilla tarinakaarilla sekä voitoilla ja tappioilla. XV on pinnan alta muutenkin pitkälti rakkauskirje sarjan pitkäikäisille faneille, mutta sisällöllisesti en sanoisi kaikkia niitä juoksupoikatehtäviä rikkaammaksi mitä edeltäjässään ja esikuvassa.

Sattumanvaraisesti myös FF XII:ssä esitelty hunt-systeemi on jotain mitä ei ole kyetty luomaan samanaikaisesti erilaiseksi sekä paremmaksi. XIVissä hunttisysteemi kärsii MMO-tyylisestä massatuotosta, rare huntit spawnaa ajastimella aina samaan paikkaan. XV jäljittelee hunt-systeemiä ehkä onnistuneemmin, mutta pakottaa pelaajan yhteen hunttiin kerrallaan jostain ihmeellisestä syystä.

tl;dr FF XII on ihan objektiivisesti sarjan paras installaatio. Moni asia yksityiskohdista, pelimekaanisista, lisäsisällöllisistä sekä tarinankerronnallisista ratkaisuista aina musiikkeihin on korkeaa platinaista AAA+ -luokkaa. Juoni ei lyö kulunutta hyvä vs paha -asetelmaa pöytään eikä kärsi liiasta naiiviudesta. En usko Square Enixin enää kuunaan ylittävän XIIn saavutuksia minkä näkee siitä, miten samoja FF-tropeista ulkopuolisia elementtejä nähdään kaikissa 12:a jälkeisissä Final Fantasyissa.

Eipä tämä kuitenkaan kaikitenkaan meinaa että joku sinun pitämäsi FF olisi huono. FF-sarjassa on aika vähän niitä oikeasti huonoja osia.

02.07.2018 12:34:53
#70705 [+-] Piilota Suosittele

@pata-k sori en jaksanu lukea tuota ff12 kommenttia, ku en ole pelannut sitä osaa kun jonku maksimissaan 5-10h.. mua itteä haittasi se että pelin ps4 versiossa oli tupla nopeutus läpipeluuta varten, eli jos haluaa pelata mahdollisimman nopeaa nii piti grindata 2x vauhdilla. se ei tuntunut kovin hyvältä.. myöskin ff12:ssa on liian sokkelomainen kaupunki rakennelma, joka ei purenut omaan mieltymykseeni jossa haluan kokeilla ja puhua kaikille henkilöille pelissä.. pelin laajuus vei liikaa aikaa eikä enää jaksanu koluta joka soppia.. muistathan että final fantasy peleissä eventit saattaa laueta kenen tahansa keskustelusta ja aina tekstit saattaa vaihtua pienenkin tapahtuman jälkeen.. ei vaan jaksanu.. jotenki liian mmorp mainen

02.07.2018 20:01:24
#70816 [+-] Piilota Suosittele

@pata-k noni luin nyt ku oli enemmä aikaa.. ei hitto tuo gambit systeemi oli sekava ja huono.. liikaa mahdollisuuksia ja sekoitti simppelin systeemin liian sekavaksi. myöskään en tykkää siitä että hahmoille voi valita minkä tahansa taistelija luokan, ja hahmojen persoonat eivät vaikuta yhtään siihen.. noh ehkä minulla painaa nostalgia lasit näissä jutuissa., kaikki pelit tuntui vaa paremmilta silloin 90 luvun lopussa ja 2000 luvun alussa.. näin vanhana ei jaksa enää innostua samalla tavalla

[ 14 viestiä | ]