hieno hattu hieno hattu
ei siihen saa pysäköidä ei siihen saa pysäköidä
Paapan viimeinen ponnistus Paapan viimeinen ponnistus
Homous voi iskeä milloin tahansa Homous voi iskeä milloin tahansa
Vittu mikä ämmä Vittu mikä ämmä
gymillä gymillä
En katsoisi En katsoisi
Tissit Tissit
sillävälin redditissä sillävälin redditissä
fuck the liikennevalot fuck the liikennevalot
india spacepower 420 india spacepower 420
sinne meni sinne meni
rennosti animee katsoen rennosti animee katsoen
UWU UWU
it is what it is it is what it is
vapu ei lopu vapu ei lopu
rabs rabs
fashion floppa fashion floppa
UWU UWU
:3 :3
Näetkö sinäkin kyrvän tuossa ? Näetkö sinäkin kyrvän tuossa ?
Methanyn karaoke Methanyn karaoke
Boing Boing
jätteenkäsittely jätteenkäsittely
 369 näyttökertaa, 8 viestiä, 5.92 MB, 2 tiedostoa, 06.04.2026 13:03:15
[ + 1 | ]

Hassu viedo ja luonnollinen eines

[87220] [974.jpg] [3.62 MB] [3060x4080] [] []
974.jpg
[87219] [980.mp4] [2.3 MB] [576x1024] [19.97s] [] []

mango

 · 

snellmann

 · 

kauppa

(98)
06.04.2026 20:48:04
#747304 [+-] Piilota Suosittele

>>747247
Makkara koostuu tietääkseni lihasta, läskistä, suolesta sekä jauhetuista jänteistä ja muusta, mitä eläimestä nyt irti lähtee. Ei kai niihin ole pakko mitään lisäaineita pistää, vaikka niin varmasti yleensä tehdäänkin.

07.04.2026 10:33:51
#747380 [+-] Piilota Suosittele

>>747304 Juu ei se varsinaisesti ole mitään uutta, että makkara juurikin tehdään
siitä lihasta/ruhosta mistä ei saada enää pihviksi/paistiksi kelpaavia paloja.

Kuinka paljon siinä on sitten lihaa ja kuinka paljon lihaan verrattavia
osia määrittelee enemmän sitä ns. laatua.

15% lihaprosentti ja 40-60% lihaan verrattava kertoo, että huomattava osa on jauhoa.
Kysymys, että lasketaanko se lisäaineeksi vain tavanomaiseksi täytteeksi ?

[ 8 viestiä | ]