Tyhmä huora Tyhmä huora
Boing Boing :3 Boing Boing :3
Korea servaa Korea servaa
Tämä kaupunki on liian pieni meille kummallekin >:3 Tämä kaupunki on liian pieni meille kummallekin >:3
Ärsyttävä pörrääjä >:3 Ärsyttävä pörrääjä >:3
Herringtonin ruumissaatto Herringtonin ruumissaatto
kukas siel soittelee :D kukas siel soittelee :D
Kahvi lämmittää pakkasaamuna :) Kahvi lämmittää pakkasaamuna :)
Tän takia peleis on ikäsuositukset Tän takia peleis on ikäsuositukset
Moneybrother Christmas Moneybrother Christmas
Vedä yllesi mic macin technoasu ! Vedä yllesi mic macin technoasu !
Kiinalaisten pilottien nimet Kiinalaisten pilottien nimet
Akun mäenlasku Akun mäenlasku
Syökää santaa t. Ruby Syökää santaa t. Ruby
sinne män sinne män
Naurunappula Naurunappula
mitä ajatuksia tämä sinussa herättää? mitä ajatuksia tämä sinussa herättää?
Hienot makkarapötköt :) Hienot makkarapötköt :)
Kasvukikkoja Tu... mpeille Kasvukikkoja Tu... mpeille
Pääristä :D Pääristä :D
Yhden kaljan jos vain saan Yhden kaljan jos vain saan
False Positive - Exiled (1/2) False Positive - Exiled (1/2)
speedrunnaus speedrunnaus
tarvitsen oluta tarvitsen oluta
 365 näyttökertaa, 5 viestiä, 0.3 MB, 1 tiedosto, 15.03.2026 09:12:36
[ + 1 | ]

ritariässä 2025

[86759] [448d1b90807d0e55.jpg] [0.3 MB] [1052x1118] [] []
448d1b90807d0e55.jpg

ritariässä

15.03.2026 10:49:04
#742919 [+1] Piilota Suosittele

Vuosia sitten nauratti kun luin, että autossa jo valmiiksi olevan istuin & ratinlämmityksen saa toimimaan maksamalla 108€/vuosi, luulin idean tuhoavan itsensä.

Nyt, pitäisiköhän seuraavaksi autoksi hankkia joku w123 / w124, tai volvon 240 / 740, ne ainakin pystyy ylläpito huoltamaan itse, eikä tarvitse maksaa 180€ valmistajan bugi päivityksestä, jonka voi tehdä vain valtuutettu asentaja, valtuutetussa marmoritiski huollossa.

15.03.2026 11:24:39
#742925 [+-] Piilota Suosittele

>>742919 Toinen, että monessa ainakin uudessa automallissa on melko paljon
ominaisuuksia, jotka kuuluu ns. kalliimpaan varustepakettiin.

En muista, että mistä kirjaimellisesti oli vain jätetty kojelaudasta napit
pois, mutta kytkennät ja esim nuo takapenkinlämmittimet olivat täysin toimintakuntoisena paikallaan.

Ei kannata olemattoman säästön takia tehdä erillistä linjaa/sähkösarjaa, joka
asennetaan hinnat alkaen malliin, kun sama setti tulee oletuksena kaikkiin.



Tietävä/osaava noita varmasti osaa palautella/ottaa käyttöön.


Sitä odotellessa, että lainsäädäntö muuttuu niin, että näiden kuukausimaksullisten
ja piilotettujen ominaisuuksien omatoiminen avaaminen muuttuu rikolliseksi.

15.03.2026 19:46:36
#742979 [+-] Piilota Suosittele

>>742925 Olihan niitä jo ainakin yhdeksänkymmentäluvulla, että autossa oli hyvä äänentoistojärjestelmä, mutta halvemman varustetason soittimessa ei ollut lähdöt kuin etukaiuttimille. Vaihtoi vain jälkiasennussoittimen, niin muutkin kaiuttimet sai kuulumaan ja sai paljon uusia ominaisuuksia joita ei olisi edes kalliimman varustetason alkuperäissoittimessa ollut.

Koskahan autosoitinvalmistajat alkaa valmistamaan jälkiasenteisia ohjainmoduuleja, joissa on parempi käyttöliittymä ja näitä nykyajan autojen pois jätettyjä ominaisuuksia saa toimimaan ilmaiseksi. Eikös sellaisille pitäisi olla pikkuhiljaa aukeamassa kovat markkinat, nyt kun nämä ensimmäiset "älyautot" alkaa olla takuuajan ylittäneitä ja valmistajan ulinoista ei tarvitse nakata paskaakaan.

15.03.2026 20:23:21
#742990 [+-] Piilota Suosittele

>>742979 Se onkin jännä kysymysmerkki, että vinkuuko valmistaja sen 5v takuun jälkeen,
jos alkaa avoimesti tarjota palvelua, joka aukoo näitä lukittuja ominaisuuksia ?

Kyllä noista viellä tullaan vääntämään varmasti oikeudessa asti tulevaisuudessa.
Jo nyt hiertää tekijänoikeudet ja tekoäly.

[ 5 viestiä | ]