hereillä ollaan :3 hereillä ollaan :3
Tommosia mulla on Tommosia mulla on
Honest Government Ad Honest Government Ad
Tein vaakunan mieluummin kivoista asioista ;3 Tein vaakunan mieluummin kivoista asioista ;3
Videokuvaaja :3 Videokuvaaja :3
sähkökytkentä tarkastus sähkökytkentä tarkastus
Siinä se 58" nyt sitte seisoo Siinä se 58" nyt sitte seisoo
unelias kaveri :3 unelias kaveri :3
ghost busters ghost busters
Ihana nainen Ihana nainen
Kauniita unia Gabe Kauniita unia Gabe
Halloween Halloween
Bye bye Donny Bye bye Donny
Ei saa mennä Ei saa mennä
Kirjainjuttuja Kirjainjuttuja
I have returned I have returned
Iloinen kissa Iloinen kissa
Red Alert Red Alert
Cyberpunk Luolasto - Fake News Cyberpunk Luolasto - Fake News
Miksipä ei Miksipä ei
Vumpalouskan isoisä poltti piippua Vumpalouskan isoisä poltti piippua
Eeppiset paint taitoni ilman piirtoalustaa (Naurikseen tehty oc) Eeppiset paint taitoni ilman piirtoalustaa (Naurikseen tehty oc)
Entisaikojen orjuus Entisaikojen orjuus
Haloo Helsinki! - Lady Domina Haloo Helsinki! - Lady Domina
 472 näyttökertaa, 47 viestiä, 0.55 MB, 1 tiedosto, 02.07.2022 13:36:46
[ + 2 - | ]

Pahat valkoiset miehet keskustelemassa abortista tämä om väärin!

[65450] [tiedosto.png] [0.55 MB] [1080x2265] [] []
tiedosto.png

02.07.2022 13:49:10
#582766 [+-] Piilota Suosittele

No kyllä mäkin nyt oikeesti oon vähän samaa mieltä. Ei kuulu tämän keskustelun aihe miehille millään tavalla.

02.07.2022 14:36:04
#582773 [+2] Piilota Suosittele

Asiasta mitään tietämättä, puhtaasti mutu pohjalta minusta tuntuu että Dmitry Gurbanov on Putinin trolli ja ukrainalaisten siviilien murhaamiseen erikoistunut spetsnazi, koska hänellä on selvästi sen kuuloinen nimi / nimimerkki.
Mikä oikeus Dmitryllä on edes twiittailla, senhän pitäisi olla kiellettyä venäläisiltä koska pakotteet ja heidän oma lainsäädäntönsä ulkomaalaisista medioista.

02.07.2022 15:02:41
#582775 [+3] Piilota Suosittele

>>582769
0/5, mee kotiis siitä. Pitäis sunkin ymmärtää, ettei elarit liity yleiseen aborttioikeuteen millään tavalla.


P.s. tiesit varmaan, että naisetkin maksaa elareita, jos lapset jää erossa isälle asumaan.

02.07.2022 16:46:40
#582801 [+3] Piilota Suosittele

Mistä ne tietää että nuo on miehiä? Olettivatko he juuri jotain? Ja miksi abortti ei koskisi myös miehiä? Kyllähän miehetkin voi nykyään olla raskaana. Joten turpa kiinni.

02.07.2022 16:57:55 | 17:03:01
#582806 [+4] Piilota Suosittele

>>582766
En tiennykkään että raskaaks voi tulla ilman miestä. Plus minja nyt on vitun sekasin muutenkin kun ensimmäisenä keskustelijassa näkee ihonvärin ja toisena sukupuolen.

historia ei taida käsittää kuin yhden tiineyden ilman urosta ja sekin on hieman kiistelty aihe

02.07.2022 17:35:46
#582818 [+-] Piilota Suosittele

>>582806
Voi helvetti. Ei tietenkään voi tulla raskaaksi ilman miestä, mutta toi nyt ei liity mitenkään siihen, että naisella pitää olla oikeus keskeyttää raskaus ilman setämiesten säätämiä lakeja siitä. Se keskustelu yksilön abortista parisuhteessa käydään yleensä osapuolten välillä. Nyt puhutaan yleisestä aborttioikeudesta, siitä, että on ylipäätään mahdollisuus sellainen tehdä.

>>582809
En osaa vastata tohon, varmaan aika pieni prosentti, on vain omakohtaista kokemusta. Rakenteellinen toisen sukupuolen suosiminen ei taas liity siihen, että myös naiset maksaa elatusta.

02.07.2022 17:42:49 | 17:43:32
#582819 [+2] Piilota Suosittele

no okei minä puraisen
turhat vihapostit välttääkseni paljastan näin ensialkuun että olen tietyin ehdoin yleisen aborttioikeuden kannalla, tärkeimpänä että se tapahtuu mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Minulla ei ole kompetenssia määritellä missä raja kulkee mutta selvästi sellainen kuitenkin on kun syntynyttä lastakaan ei saa murhata. Nykyinen raja suomessa on 24 viikkoa jos sikiössä on jotain vikaa ja muuten 20 viikkoa. Tämä raja ei ole ainakaan liian vähän. Nuorin tunnettu eloon jäänyt keskonen syntyi viikolla 21.

aborttioikeudet halutaan nähdä ainoastaan naisten oikeutena omaan ruumiiseensa ja ummistaa silmät siltä että toisessa vaakakupissa on tilanteeseen syyttömän sikiön oikeus koko elämään. sekä uros- että naaraspuoleisia sikiöitä abortoidaan eivätkä kummatkaan voi ajaa omaa asiaansa, vaan tarvitsevat puolestapuhujan joka ei ole sikiö. koska naisten ja sikiöiden edut ovat räikeästi ristiriidassa, ei ole huutava vääryys vaan suorastaan luonnollista että sikiön puolestapuhujan rooli lankeaa miehelle joka ei ole tehtävään jäävi.

eikö ole surullisenhuvittavaa että nykyään hyväksyttävään keskusteluun vaaditaan että kaikki keskustelijat ovat tunnetusti samaa mieltä keskenään ettei mitään näkökulmien punnintaa pääsisi syntymään?

lisäksi haluaisin kuulla kaikilta miesten osallistumista keskusteluun vastustavilta heidän kantansa siihen voiko mies olla omalla ilmoituksellaan nainen vai vaaditaanko tähän joidenkin kriteerien täyttymistä ja mitä ne ovat, ovatko transnaiset oikeita naisia vai jotain muuta, ja että saavatko hedelmättömät naiset osallistua keskusteluun.

02.07.2022 17:46:16
#582820 [+2] Piilota Suosittele

>>582818
En ole aborttia vastaan, mutta mitä merkitystä sillä on kuka säätää lait jos ne vain on järkeviä? Todennäköisimmin sen abortin "vapautuksen" tulee säätämään joku setämies anyways.

"Käytännössä abortin saa aina ennen 12. raskausviikkoa, sillä naisen oma kokemus raskauden ja synnytyksen rasittavuudesta riittää, ja rasitusta ei arvioi kukaan ulkopuolinen." t. wiki eli nainen käytännössä päättää abortista, siihen ei ole setämiehillä asiaa.

"Myöhempään raskaudenkeskeytykseen tarvitaan aina Valviran myöntämä lupa, joka voidaan myöntää äidin nuoren iän, sikiöpoikkeavuuden tai muiden painavien syiden perusteella. Viimeinen takaraja on 20. raskausviikko, sikiöpoikkeavuuden kohdalla 24. raskausviikko.[9] Takarajan suhteuttamiseksi, nuorin tunnettu eloonjäänyt keskonen syntyi 21. raskausviikolla." t. wiki

"Lain seitsemännen pykälän mukaan ennen raskauden keskeyttämistä koskevan päätöksen tekoa on lapsen isälle varattava tilaisuus esittää käsityksensä asiassa. Isän kanta ei ole asiassa kuitenkaan sitova tai ratkaiseva." t. wiki

02.07.2022 17:57:34
#582823 [+2] Piilota Suosittele

Ei yhteiskunnassa toimisi käytännössä mikään, jos lähdettäisiin rajaamaan asioita vain miehille ja naisille kuuluviin. Naiset ei saisi sitten päättää rikoslaista kuin vähän, koska niin rikosten tekijät kuin uhritkin ovat niin selvällä enemmistöllä miehiä, ja isyyteen liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista nyt ei senkään vertaa.

Jokainen puolella järjellä varustettu ymmärtää, että tuollainen ei pitkän päälle toimisi saati ruokkisi sitä kuuluisaa tasa-arvoa, sen enempää kuin neljä äijää studiossakaan. Ensisijaisesti näkisin osanottajat filosofisen/lainopillisen ym. kompetenssin, en alapään varustuksen johdosta valittuna.

02.07.2022 19:32:38 | 19:40:01
#582858 [+2] Piilota Suosittele

Vois olla mielenkiintonen yhteiskunnallinen kokeilu, että sikiön alulle saanut isä voi myös vaatia aborttia ja se toteutetaan vaikka nainen ei haluais. Vaihtoehtoisesti nainen joutuu maksamaan 18 vuotta ruokkoja miehelle joka ei halunnut saada lasta omalletunnolleen.

Ajatuksen virtaa esityksen takana:
Sanotaan, että on yhden illan suhde. Tyttö väittää olevansa pillerillä eikä kumpikaan pelkää sukupuolitauteja. 9 kuukauden päästä jamppa saa ilmotuksen, että sulla muuten on lapsi että rahat tänne. Tommosessa tilanteessa pitäis ilman muuta hylätä kaikki maksuvaatimukset. Jos joku paikallinen lompsan jakaja tommosella tavalla tienaa elämänsä niin silloin laissa on vitun iso moka ja se pitää korjata välittömästi.

Jos taas puolestaan tyttö kertoo ajoissa, että oon raskaana ja oot isä niin miehen pitäis ilman muuta saada vaatia aborttia. Jos ei tyttö siihen suostu niin samalla katoaa toiveet elareista. Samoin jos oottaa tarkotuksella yli aborttiajan ja kertoo vasta sitten, sama homma, eli toiveet elareista katoaa. SE ois sukupuolten välistä tasa-arvoa tässä asiassa.

03.07.2022 18:14:22
#583168 [+-] Piilota Suosittele

>>582962
Ei tietenkään ole, ja pitää korjata. Mutta minä en sille asialle voi tällä hetkellä mitään, ja sekään ei liity yleiseen aborttioikeuteen mitenkään.

03.07.2022 19:42:10
#583230 [+-] Piilota Suosittele

>>583211
Aborttioikeuden laajentaminen Suomessa tarkoittaa sitä, että enää ei vaadittaisi kahden lääkärin lupaa, vaan riittää yhden. Ja myös, ettei tarvitsisi perustella, vaan riittää kun sanoo, että haluaa. Toihan hyödyttää myös miehiä, jotka ei lapsia halua siinä mielessä, että enää ei tarvii paniikissa venailla lupia siihen.

Siihen, miksi "miesten oikeuksiin" ei kiirehditä samaa vauhtia, en voi ottaa kantaa. En tiedä, kyllähän niitä pitäis myös edistää.

03.07.2022 19:54:27
#583239 [+-] Piilota Suosittele

>>583230 Samalla vaivallahan sen lain voi muuttaa niin että myös mies voi vaatia aborttia tai kieltäytyä elareista. Ei olis keltään pois ku aborttihan on vaan toimenpide.

04.07.2022 01:21:18
#583416 [+1] Piilota Suosittele

>>583171

Tietenkin. Ongelma on vain siinä, että Sekä päivi, että Soini ovat kiihkouskovaisia ja kovia abortin vastustajia. Tilanne olisi ollut plus miinus nolla siinä tapauksessa.

04.07.2022 01:23:21
#583417 [+-] Piilota Suosittele

>>583230

Jos aborttioikeutta poistetaan, tarkoittaa se sitä että yksityiset toimijat rupeavat toimimaan tiloissa jotka eivät ole viranomaisten mukaisia. Eli lain vastaisia tiloja. Sama nähtiin tietyissä paikoissa, joissa naiset tulivat raskaiksi vaikka se oli kiellettyä ja seurauksena erottaminen yhteisöstä raskauden takia (vrt. raskauden keskeytys uskonnollisessa yhteisössä).

04.07.2022 09:31:12
#583454 [+-] Piilota Suosittele

>>582766
No pätkän katsoneena voin todeta, että kaksi keskustelijaa totetesi ettei keskustelu kuulu heille ja jountaja sanoi, että raadissa piti olla myös nainen, mutta hän oli perunut. Kolmannen kannan me tiedämme vuosien takaa. Kolmannen esiin nostama seikka, että tälläinen ajattelu tulisi leviämään laajemminkin Euroopaan lailla meetoon ja blm:n tulisi mielestäni ottaa huolestuneena vastaan. Varsinkin, kun tiedämme, että eteläisessä Euroopassa on jo nyt tiukempaa linjaa asian suhteen kuin jenkeissä Puolasta puhumattakaan.

07.07.2022 15:39:36
#584164 [+-] Piilota Suosittele

>>582766 Munmielest kuuluu kyl miehillekkin. Vähän sama ku sanois et venäjän ja jenkkilän politiikka ei kuulu meille koska me ei asuta siellä. Kannatan kyllä itsekin aborttia mut mun mielestä ois vähän tyhmää sulkea miehetkin pois siitä koska kyllä se vauva vaikuttaa miestenkin elämään kummiskin.

[ 47 viestiä | ]