Rekisteröitynyt 14.04.2018 17:55:15
Nähty 6 päivää sitten
Sukupuoli Muu
Viestejä 24 355
Tageja annettu 1 754
Vierailuja 45 973
Medioita 402
Medioiden näyttökerrat 140 295
Plussia 6 338
Saavutuksia 35
+2      
Mannelle ei myyty kaljaa ravintolassa, baarimikko joutui maksamaan korvauksia syrjinnästä 700e. Kertokaa mulle, miksi pahoinpitelystä monesti maksetaan vähemmän korvauksia? Yleensä yli tonnin korvaussummissa pahoinpitely on joko törkeä, taikka muuta omaisuutta hajoaa pahoinpitelyn yhteydessä. Toisin sanoen, se ettei myy tuoppia kaljaa on pahempi rikos kun kerran lyöt toista ihmistä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9f056c98-fc40-4881-84bc-67de00c0fa80
18.02.2025 15:22:53
#681223 [+-] Piilota Suosittele

>>681220
Ja Suomessa pahoinpitelyt on korvattavissa pikkurahalla. Vasta sitte kun tulee pysyviä vammoja tai hampaita menee sisään joutuu korvauksiin, mut toisaalta jos sut joku narkkari hakkaa niin ei sen toimeentulotuesta voi korvauksia paljon pyydellä.

Ja tuon uhriutumisen ja syrjinnästä syyttelyn mannet kyl osaa. Mitä 700e henkisiä kärsimyksiä tuokin on tosta saanut? Aika kova hinta.

18.02.2025 17:53:44 | 17:55:36
#681237 [+-] Piilota Suosittele

>>681227
Korvaukset muuten maksaa Valtiokonttori mikäli tuomitulta ei rahaa löydy, se menee sitten ulosottoon ja Valtiokonttori perii sen tuomitulta takaisin.


Luuletko että mustalaisia ja narkkareita kiinnostaa, jos eivät edes aio mennä töihin? Tiesitkö myös, ettei sakoista joudu lusimaan? Joten mikä rangaistus se niille on voitko selittää? Paljon kiinnostaa?

Eikä se valtion kassa loputtomasti maksa jokaselle. Tiedän tapauksen jossa uhrilla oli lakimies, 3 jätkää hakkaa sen paskaksi eikä se koskaan saanu mitään korvauksia keneltäkään. Käytäntö on eri asia

PS, fiksu ja hyvä manne oli mun ex-työpaikalla. Entinen vangin vartija, ei näyttänyt mannelta eikä käyttänyt heimovaatteita.

18.02.2025 18:15:26
#681241 [+-] Piilota Suosittele

>>681238
Oletko varma tuosta tapauksesta?


Mä olin todistajana, olin paikalla kun kaveri hakattiin. Koska tekijöitä kolme, en paljon voinut kun katsella vierstä (ja ikää oli muutenkin vasta 16v). Vaikka kuinka yhteisvastuullisesti heidät korvauksiin tuomittiin ei se saanut penniäkään. Valtionkonttorista voi niitä korvauksia anoa, mutta edelleenkään se ei ole pohjaton rahasampo josta jaetaan kaikille halukkaille rahaa.

Tässä se sanotaan selvästi:
https://www.riku.fi/rikosuhripaivystys/riku-lehti/riku-lehti-1-2018/juristi-vastaa-mita-tapahtuu-jos-rikoksesta-tuomittu-ei-maksa-oikeuden-maaraamia-korvauksia/
Ulosoton ohella korvauksia on mahdollista hakea valtion varoista. Valtio korvaa lähtökohtaisesti korvausta henkilövahingoista ja kärsimyksestä. Mahdollisuudet saada korvauksia vaihtelevat, joten ne on selvitettävä tapauskohtaisesti, kannattaa siis olla yhteydessä Valtiokonttoriin tai omaan lakimieheen.


Sekä lue tarkkaan tämä kohta:
On hyvä muistaa, että koska ensisijaisesti korvauksista vastuussa on rikoksentekijä, on valtion korvausvastuu toissijainen. Jos Valtiokonttori ei maksa kaikkia tuomioistuimen määräämiä korvauksia, loppusumman voi laittaa ulosoton kautta perittäväksi rikoksen tekijältä – esitellyt tavat eivät siis automaattisesti sulje toisiaan pois.


Huomaatko? Mikään ei tuossa lupaa yhtään mitään, lakimiehen mukaan jopa ajankohta vaihtelee haetaanko niitä korvauksia alku- vai loppuvuodesta. Mä en tiedä leikataanko valtion budjetista joku määräraha noille korvauksille, ja kun se loppuu se loppuu? Mä en siis tiedä, mutta kaikki eivät ole saaneet valtionkonttorista narkkareiden/rikollisten pahoinpitelyn korvauksia. Sit vasta jos sillä tekijällä on tuloja, varallisuutta ulosmitattavaa omaisuutta yms yms sit vasta sulla on lähes varmat mahdollisuudet saada ne korvaukset. Jos se on joku työtön paska niin sit hakemuslotto alkaa.

18.02.2025 18:19:23 | 18:21:11
#681242 [+-] Piilota Suosittele

>>681239
Sanotaan näin että se oli Riihimäen vankilassa, siis korkean turvaluokituksen laitoksessa johon ei ihan ekakertalaisia oteta. Jos tunnet porukkaa jotka siellä on ollut töissä tai lusimassa about 15-20v sitten niin kysy muistaako ne vartijaa joka näytti ihan mannelta. Ja kannattaa käyttää sanomuotoa "näytti" koska en minäkään tajunnut. Kerran röökikopissa heittelin mannevitsejä niin se tokas että sekin on btw manne. Sillä siis ei ollu pulisonkeja, ei mitään muuta kuin ruskeet silmät ja sellainen tietty ihopigmentti joka kieli sen mustalaisuudesta. Ihan normaaleja työvaatteita se käytti, se on vissiin näitä heimonsa jättäneitä. Ei ne kaikki heimoudu samanlailla, toki yli 95% niistä kyllä

18.02.2025 18:36:57 | 18:38:06
#681244 [+1] Piilota Suosittele

>>681243
No siis, voidaan todeta ettei se ole automaatio ja jotkut joilla on paska säkä jää nuolemaan näppejään. Toisaalta jos sama tapahtuis nykypäivänä mulle, en mäkään välttämättä jäis plussalle. Eli sanotaan että joku vetää mua turpaan, mutta koska löin takas niin sen pitää maksaa mulle vaikkapa 500e mutta mä joudun mun lyömisen takia korvaa sille 250e. Eli puolet meni right? Väärin. Se että voitan oikeudessa, ei aina tarkoita että vastapuoli maksaa kokonaan mun asianajajan kulut. Monesti oikeus päättää että maksavat puolet, jolloin se 500e ei välttämättä enää riitä mun osuuden maksamiseen. Koska mä käyn töissä, mun tuloilla en saa mitään oikeusapua vaan maksan sit itse.

Parhaimmat esimerkit löytyy perinnönjaosta, kun perilliset riitelee niin vittuna perinnöstä että lakimies kuittaa aivan saatanan ison osuuden koska on hoidellu niiden sotkuja useamman kuukautta. Sit ku lakimiehelle on maksettu ei jää enää kuin kolmasosa jaettavasta perinnöstä. Sit ruvetaan miettimään kannattiko riidellä niin pitkään kun ei päästy sopimukseen? Nyt on sellanen kompromissi että kaikkia muita paitsi lakimiestä vituttaa.

18.02.2025 19:02:44 | 19:03:03
#681251 [+-] Piilota Suosittele

>>681246
Perinnöt on raastavia, omassa suvussa eräässä perinnönjaossa yhdeltä lakimieheltä lähti oikeudet. Lakimies siis oli kusettaja, yksi kadonneista arvotauluista löytyi sen toimistosta sekä muutenkin oli hyvin hämäriä juttuja. Perinnönjakoa varten perustettiin säätiö, mutta säätiötä pidettiin pystyssä vielä pari kuukautta "asioiden hoidon" takia ja joka kerta lakimies kahmasi kokouspalkkiot. Siis, vielä sen jälkeen kun omaisuus oli jo jaettu. Yks sukulainen opiskeli lakia ja haisto palaneen käryä. Lopuks se teki rikosilmoituksen petoksesta poliisille ja lakimies menetti lupansa. Se taulu ja osa omaisuudesta saatiin takaisin, mutta kaikkea ei. Silti loppupelissä se sai kustua aivan helvetisti omaisuutta taivaan tuuliin.

19.02.2025 21:17:24
#681536 [+-] Piilota Suosittele

Ei se nyt ihan noin mene.
Teidän hevinkääläisten pahoinpitely on läpsy poskelle ja siitä ei juuri mitään saa, mutta sitten, kun miehet lyö, lähtee hammas tai pari ja nenä siirtyy poskelle, niin korvaus on 2000 ja päälle.

19.02.2025 21:30:53
#681540 [+-] Piilota Suosittele

>>681536
Tykkimies ei taaskaan ymmärrä lukemaansa.

Ja Suomessa pahoinpitelyt on korvattavissa pikkurahalla. Vasta sitte kun tulee pysyviä vammoja tai hampaita menee sisään joutuu korvauksiin, mut toisaalta jos sut joku narkkari hakkaa niin ei sen toimeentulotuesta voi korvauksia paljon pyydellä.


Tuossa mä hyvin selkeästi kerron, kuinka pahoinpitelyn täytyy olla törkeä jotta saadaan enemmän korvauksia. Mikäli lähtee hammas tai pari sekä nenä siirtyy poskelle niin puhutaan juurikin törkeästä pahoinpitelystä jolloin korvausvaatimuksissa painaa pysyvä kosmeettinen haitta.

Että se siitä.

19.02.2025 21:55:27 | 21:56:51
#681552 [+-] Piilota Suosittele

>>681540
Trukkikuski puhuu asian vierestä.
Manne sai 700€, mutta "yhyy yhyy narkkarit".
Lisätään vielä, että trukkikuski ei todistetusti ymmärrä mitä tarkoittaa pysyvä vamma.

19.02.2025 22:01:06
#681556 [+-] Piilota Suosittele

>>681552
Asian vierestä? Katsotaampa mihin mä kommentoin, eli siis sinun väittämään:
Ei se nyt ihan noin mene. Teidän hevinkääläisten pahoinpitely on läpsy poskelle ja siitä ei juuri mitään saa, mutta sitten, kun miehet lyö, lähtee hammas tai pari ja nenä siirtyy poskelle, niin korvaus on 2000 ja päälle.


Mä kommentoin juurikin tuohon sinun lässytykseen, tässä taas näkee kun tykkimies ei kerta kaikkiaan osaa olla väärässä ja taas kerran aloittaa lapsellisen väittelyn.

Ja ai niin, kyllä minä trukkikuski olen ollut. Vieläkin suoriutuisin mainosti mikäli trukkikuski pitäisi olla, jos vaan palkka pysyy samana niin voisin helposti vaihtaa nykytehtävät trukkikuskin hommiin. Vieläkään en ymmärrä, mitä ihmeellistä niissä trukkikuskeissa on? Se on ihan rehellistä työtä josta maksetaan rehellistä palkkaa.

19.02.2025 22:02:39
#681558 [+-] Piilota Suosittele

>>681556
Vastaan vain ensimmäiseen virkkeeseesi, koska loput on oletettavasti samaa paskaa.

Kommentoin vain aloitukseen. En sinun vastauksiin muille.
Ymmärrätkö poika?

19.02.2025 22:02:53 | 22:05:41
#681559 [+-] Piilota Suosittele

>>681555
Tykkimies ei siis lukenut edes aloitusviestiä kunnolla?
Yleensä yli tonnin korvaussummissa pahoinpitely on joko törkeä, taikka muuta omaisuutta hajoaa pahoinpitelyn yhteydessä.


Noin minä aloitusviestissä kirjoitin, johon sitä tulit itkemään kuinka hampaat menee sisään ja nenä poskelle, eli näin:
Ei se nyt ihan noin mene. Teidän hevinkääläisten pahoinpitely on läpsy poskelle ja siitä ei juuri mitään saa, mutta sitten, kun miehet lyö, lähtee hammas tai pari ja nenä siirtyy poskelle, niin korvaus on 2000 ja päälle.


Että se siitä. Kyllä mä tiedän ettet sä poika parka taaskaan kykene olemaan väärässä

19.02.2025 22:05:23
#681560 [+-] Piilota Suosittele

>>681559
"Yleensä yli tonnin korvaussummissa pahoinpitely on joko törkeä, taikka muuta omaisuutta hajoaa pahoinpitelyn yhteydessä."

Osaan lukea, mutta sinä et näköjään ymmärrä mitä kirjoitat.

19.02.2025 22:07:27
#681562 [+-] Piilota Suosittele

>>681560
Niin, sinulle kun pitää poika parka selittää, että perusmuotoinen pahoinpitely on kipua ja mustaa silmää joka paranee viikossa. Sinä rupesit itkemään kuinka hampaat lähtee ja nenä menee poskelle, jolloin puhutaan törkeästä pahoinpitelystä.

Nyt lueppa poika uudestaan mitä kirjoiin aloitusviestissä
Yleensä yli tonnin korvaussummissa pahoinpitely on joko törkeä


Että se siitä, tykkimies taaskaan osaa olla väärässä

19.02.2025 22:09:52
#681563 [+-] Piilota Suosittele

>>681562
Ei sinun keskenkasvuisen minulle tarvitse selitellä.
Manne sai 700€ ja sinun mielestä pitäisi saada 1000€, kun minä sanoin, että pitelystä tulee helposti 2. Poislukien te hyvinkääläiset läskit, joiden tappelusta ei tule kuin maha kipeäksi ja nilkka murtuu.

19.02.2025 22:14:47 | 22:15:29
#681566 [+-] Piilota Suosittele

>>681563
Manne sai 700€ ja sinun mielestä pitäisi saada 1000€

Missä minä olen sanonut, että mielestäni hänen pitäis saada 1000e ? Mä en ole missään tollasta väittänytkään, eikä manne ole edes mihinkään pahoinpitelyyn syyllistynyt? :D Poika taaskaan osaa lukea, itkee eikä kykene nostamaan kättä pystyyn virheen merkiksi. Se osottaisi edes hieman miehekkyyttä ja selkärankaa, mutta ei millään pahalla.. Mä en todellakaan ihmettele miksi susta tuli tykkimies.

19.02.2025 22:17:39
#681567 [+-] Piilota Suosittele

>>681566
Missä ja milloin pahoinpitelyyn syyllistynyt saisi korvauksia?

On tiedossa, että olet erittäin tyhmä jätkä, mutta ei sitä tarvitse joka välissä todistaa.

19.02.2025 22:21:23
#681569 [+-] Piilota Suosittele

>>681567
Kappas, muotoilin asian väärin. Korjataas.
Missä minä olen sanonut, että mielestäni hänen pitäis saada 1000e ? Mä en ole missään tollasta väittänytkään, eikä manne mihinkään pahoinpitelyyn edes liity? :D


Noin, eli käsi pystyyn virheen merkiksi, senat meni sakaisin ja kirjoitin nopeammin kuin ajatus juoksi.

Mites sulla?
Missä ja milloin olen väittänyt, että mannen piti saada tonni? Osaatko sä poika olla väärässä ?

19.02.2025 22:29:23 | 22:32:07
#681576 [+-] Piilota Suosittele

>>681569
No et sanonut, että pitäisi saada, mutta olet jotenkin kateellinen, kun manne saa syrjinnästä 700€ ja ilmeisesti sinä et ole saanut turpaan ottamisesta senttiäkään.
Ymmärrän, että läskiä vituttaa, mutta nuole poika haavasi ja kasva aikuiseksi.

Lisäksi.
Et edelleenkään ymmärrä mitä mitä tarkoittaa törkeä pahoinpitely tai pysyvä vamma.

19.02.2025 22:35:58
#681579 [+-] Piilota Suosittele

>>681576
mutta olet jotenkin kateellinen, kun manne saa syrjinnästä 700€ ja ilmeisesti sinä et ole saanut turpaan ottamisesta senttiäkään.

Anteeksi mutta missä olen sanonut olevani kateellinen jostain 700e ? Olen kyllä tuonut ilmi pahoinpitelyiden pienimuotoiset korvaukset, sekä kuinka mannet tehtailee näitä syrjimiseen perustuvia käräjäkeikkoja. Ja missä vaiheessa minä olen ottanut turpaani? Missä minä niin olen sanonut, että minä olisin pahoinpitelyn uhri?

Poika parka kun sä et ihan oikeasti sisäistä lukemaasi.

19.02.2025 22:40:58
#681580 [+-] Piilota Suosittele

>>681579
Helposti tuo on rivien välistä luettavissa.
Et ole saanut turpaan ottamisesta penniäkään ja nyt uliset jostain 700€:sta jonka manne sai syrjinnästä.

Olet siis tyhmä, että köyhä.

19.02.2025 22:51:13
#681584 [+-] Piilota Suosittele

>>681580
Niin, nämä kaikki ovat sinun kiukkuista tulkintaasi ja kuten huomaat, taaskaan et kykene olemaan väärässä. Nyt yrität jankuttaa että minä siis olen ollut jonkun pahoinpitelyn uhri joka ei ole saanut peniäkään? Ja mistä kaikki lähti?

Aivan, se kaikki lähti siitä kun tulit mussuttamaan puuta heinää etkä taaskaan osaa olla väärässä. Ja kun sulle kädestä pitäen näytetään mitä on sanottu, alkaa kiukuttelu etkä väärässä osaa olla. Ehkä siihen on syy, miksi olet tykkimies.

19.02.2025 23:00:19
#681588 [+-] Piilota Suosittele

>>681586
Sinä poika parka kun et ymmärrä, että Suomessa pahoinpitelyt ovat pikkusummia. Sit vasta, kun puhutaan törkeästä pahoinpitelystä niin summat nousee. Poika parka kun edelleenkään sä et kykene olemaan väärässä, sekä taas mussutat kaikesta mihin kykenet.

Tässä minä ihan selvästi sanon, että hampaita pitää lähteä jotta korvaukset nousee
Ja Suomessa pahoinpitelyt on korvattavissa pikkurahalla. Vasta sitte kun tulee pysyviä vammoja tai hampaita menee sisään joutuu korvauksiin, mut toisaalta jos sut joku narkkari hakkaa niin ei sen toimeentulotuesta voi korvauksia paljon pyydellä.


Poika parka kun sä et lue puoliakaan mun viesteistä, etkä ymmärrä loppu puolta. En yhtään ihmettele miksi olet tykkimies.

19.02.2025 23:03:18
#681589 [+-] Piilota Suosittele

>>681588
Et näköjään ymmärrä mitä eroa on pahoinpitelyllä ja törkeällä pahoinpitelyllä ja siksi sun tyhmyydelle täällä naurankin.

Myöskään et tajua, että hampaan irtoaminen ei ole pysyvä vamma, kun Suomen lakiin verrataan.

Olet vaan niin saatanan tyhmä jätkä, muttet vain tajua sitä.

19.02.2025 23:07:43
#681590 [+-] Piilota Suosittele

>>681588
Opastetaan nyt poikaa.
Normaalimuotoisesta pahoinpitelystä ei Suomessa korvauksia saa, koska vammat ovat väliaikaisia. Kulut voi joutua maksamaan.
Lisäksi näissä on yleensä osallisena kaksi, joista molemmat ovat sekä vastaajia, että uhreja.

Törkeä on jo sellainen, jossa on käytetty vähintään astaloa tai uhri on ollut puolustuskyvytön.

19.02.2025 23:39:26
#681595 [+-] Piilota Suosittele

>>681590

Noni! Tajusit Hermanni :D Korvauksia ei saa paljoa, sakkoa ne voi saada mut se ei oo rahaa sulle. Toi 700e on aika haaste saada perusmuotoisesta pahoinpitelystä :D

Tajusitko poika? :D

19.02.2025 23:46:49
#681597 [+-] Piilota Suosittele

>>681595
Lisätään vielä.
Sillä ei ole merkitystä onko tuomittu varaton nisti tai upporikas.
Samalla tavalla ne korvaukset uhri saa.
Suomessa on sellainen kuin Valtionkonttori.

19.02.2025 23:49:32 | 23:52:12
#681599 [+-] Piilota Suosittele

>>681596
Siis ootsä noin lapsellinen? :D
Koko idea oli, että jos mannelle ei myyty kaljaa se 700e korvaus on iso summa verrattuna perusmuotoiseen pahoinpitelyyn. Ymmärrätkö sä poika hyvä, että mä otin juurikin esimerkiksi yhden lyönnin? Ei, sä itket että hampaat lähtee ja nenä murtuu :D Vieläkään sä et ymmärrä, kun sanoin että yli tonnin korvauksissa pitää mennä hammasta sisään tai muuta omaistuutta (kallis älypuheli) niin sit voit kyl saada yli tonnin korvauksia.

Mut ei, rapupelle itkee kun ei tykkimies kerta kaikkiaan osaa ymmärtää.. että kaljan myymättä jättäminen vs pahoinpitely on aihe? Luitko sä aloitusviestin ja muut mistä puhutaan? Ymmärsitkö? :D

ET :D

Normaalimuotoisesta pahoinpitelystä ei Suomessa korvauksia saa, koska vammat ovat väliaikaisia. Kulut voi joutua maksamaan.


JA SÄ ITE KIRJOITIT NOIN :DDD

19.02.2025 23:57:07
#681604 [+-] Piilota Suosittele

>>681599
Vertaat keskenään kahta täysin eri rikosta, jotka eivät ole vertailukelpoisia.
Törkeä pitely olisi lähempänä.

Vastaavaa haihattelua, kun verrataan kiihottamista kansanryhmää kohtaan tyyliin tappona, kun rangaistusasteikko on ylinopeuden luokkaa.

Eli olet idiootti trukkikuski.

20.02.2025 00:03:14 | 00:06:27
#681605 [+-] Piilota Suosittele

>>681604
Vertaat keskenään kahta täysin eri rikosta, jotka eivät ole vertailukelpoisia.


Voi luoja luitko sä mitä aloitusviestissä sanotaan?

Vastaavaa haihattelua, kun verrataan kiihottamista kansanryhmää kohtaan tyyliin tappona, kun rangaistusasteikko on ylinopeuden luokkaa.


Luitko sä mistä me norjalaisen kans puhuttiin?

Eli olet idiootti trukkikuski.

Sanoo tykkimies joka tulee itkemään muiden keskusteluun ;D Ja kyllä, mä olen ollut aikaisemmin trukkikuski. Ei se ole mikään salaisuus, osaan ajaa myös korkeakerääjää, combia sekä muitakin kuin perus vastapainoa tai nelipyörää. Myöskin Volvon pyöräkoneita, sellasia pyöräkuormaajia on ajanut. Tieksä poika sellasia tooosi isoja trukkeja joissa on kauha? :D Et sinä osaa, ja sekös sua vituttaa :D

20.02.2025 00:12:19
#681610 [+-] Piilota Suosittele

>>681605
Eli olet trukkikuski, mutta vastasin edelleen vain aloitukseesi. En sinun kommentteihin muiden kanssa.
Sitähän et ole huomautuksesta huomauttamisesta huomannut.

20.02.2025 00:20:50 | 00:23:00
#681613 [+-] Piilota Suosittele

>>681610
Eli olet trukkikuski

Voi herran luoja sä olet itkenyt mulle vissii 5 vuotta tota trukkikuskia ja nyt vasta tajuat, että olen sellainen ollut ja helposti voin edelleenkin olla? :D Sekä konekuski, alatko nyt sä seuraavat 5 vuotta itkemään konekuskista? :D Yhyy, tyhmä konekuski :D Kuulostaisko just sulta? :D

Sitähän et ole huomautuksesta huomauttamisesta huomannut.




Itke lisää, kun et väärässä osaa olla ja taas kerran poikaa piti muistuttaa mikä oli aihe, mistä puhuttiin ja mitä sanottiin. Sinä tulit tänne itkemään

Ei se nyt ihan noin mene. Teidän hevinkääläisten pahoinpitely on läpsy poskelle ja siitä ei juuri mitään saa, mutta sitten, kun miehet lyö, lähtee hammas tai pari ja nenä siirtyy poskelle, niin korvaus on 2000 ja päälle.


Tuo oli sun eka viesti, joten se siitä poika.
Itke vaan koska mä tiedän että sä et koskaan tule tätä ulinaa lopettamaan. Tää kestää vaikka viikon, jote itke lisää jos haluat sen viimesen sanas. Et kuitenkaan kykene lopettamaan, sen mä tiedän jo nyt. Tykkimies voi mun puolesta imeä munaa, trukkikuski mä voin edelleen olla koska vaan.

[ 39 viestiä | ]