aim seksi änd ai knou it aim seksi änd ai knou it
Fiksua toimintaa osa 293943430 Fiksua toimintaa osa 293943430
Ja sitten katsastukseen :3 Ja sitten katsastukseen :3
lääh puuh lääh puuh
Ryöstö yritys Ryöstö yritys
halikisse :3 halikisse :3
Suvakkia ei silti kiinnosta Suvakkia ei silti kiinnosta
Geraltilla meni lujaa Geraltilla meni lujaa
Pyllyilyä Pyllyilyä
spurdo spurdo
Mitä huorat? Mitä huorat?
"Ihminen. Toimintaa." >:3 "Ihminen. Toimintaa." >:3
Koiro elää jatkuvassa pelossa ja ihmiset vain nauraa ;___; Koiro elää jatkuvassa pelossa ja ihmiset vain nauraa ;___;
klin klin klon klon klin klin klin klin klon kon kon kon klin klin klon klon klin klin klin klin klon kon kon kon
Ned sherwoodissa Ned sherwoodissa
Moi :) Moi :)
Wut? :3 Wut? :3
syntiset syntiset
Huumoripitoisen taiteen syvin olemus -analyysi Huumoripitoisen taiteen syvin olemus -analyysi
niinpä niinpä
Basil vs Doge Basil vs Doge
Sushukkaset Sushukkaset
156 miljardin punnan edestä kultaa 156 miljardin punnan edestä kultaa
lapparin valmistus lapparin valmistus
 594 näyttökertaa, 14 viestiä, 0.04 MB, 1 tiedosto, 27.03.2025 10:28:08
[ + 1 | ]

Kahvin hinta ennen

[79588] [1717ae06ad540ae0.jpg] [0.04 MB] [644x489] [] []
1717ae06ad540ae0.jpg

27.03.2025 10:45:35
#689020 [+-] Piilota Suosittele

Niin,

Hinnat ovat nousseet valtavasti kaikkialla. Ostin viimeksi kahvia kun oli tarjouksessa 2 kpl 5 ekua. Harmi vain, en ostanut riittävästi. Toisaalta, olut ei kuitenkaan maksa mitään.

27.03.2025 16:20:47
#689115 [+2] Piilota Suosittele

Muistakaa että EU:n yhteisvaluutan eli euron piti halventaa elintarvikkeiden kuluttaja hintoja :) ja pääsisimme kuulemma eroon inflaatioosta.

27.03.2025 18:05:29
#689148 [+2] Piilota Suosittele

>>689115

Pääsimme siihen, että Suomi käyttää monopoli-firmaa, Suomi tuplvaverottaa EU:n kautta. Suomi saa kokoajan sanktiota näistä asioista.

Jokseenkin hauskaa, että firma A myy suomessa tehtyä olutjuomaa. Firma A vetää juomat aurolavalle. Firma A lastaa juomalavat kyytiin. Firma B kuljettaa juomalavat laivaterminaaliin. Firma B ajaa auton laivaan, johon se puretaan aamusta. Firma B lähtee takaisin Firma A:n terminaalliin uutta kuormaa hakemaan. Firma C (the laiva) lähtee kulkemaan itämerta pitkin kohti saksan maata. Firma C ehtii terminaallin ja Firma D aloittaa laivan tyhjentämisen. Firma D tyhjentää laivan terminaaliin. Firma E aloittaa tuotteiden myynnin takaisin suomeen. Firma D lastaa jälleen Firma C:n autoon, joka ajetaan laivaan. Firma D odottaa, kunnes laiva on takaisin suomen terminaalissa. Nyt firma C ajetaan pois laivasta terminaaliin Firma F tiloihin. Nyt Firma G, H jne aloittaa tuotteiden lastaamisen paikallisjakeluautoihin. Firmat G - K jne jakavat paikallisjakeluna asiakkaille.

Tämä sen takia, että suomessa tuotteiden hinta on moninkertainen ulkomaihin verrattuna. Kysymys samoista tuotteista.
Erittäin ympäristöystävällistä ja tuottavaa suomelle.

Muistakaa, että jo vuonna 2011 meni suomen juomaverotuotoista ulkomaille yli 35 %,. Silloin lähinnä viron ja ruotsin laivoille. Tilanne voi olla aikalailla erilainen tällä hetkellä.

27.03.2025 18:44:43
#689153 [+-] Piilota Suosittele

>>689052
Ei tästä oo niinkää kauaa. Prismoissa oli tyylii pari viikkoa joulun aikaa oisko ollu joku 16.12-26.12 3pkt 10€. Anyways alko enne jouluu ja loppu joulu jälkee. Samaa aikaa iso uutisointi jokapuolel et kahvi maksaa nyt 10€/pkt :D Eikä ollu prisma muute ainut, sama tyylisiä tarjouksia oli muissaki kaupoissa. Prisma vaa oli muistaakseni paras. Sit uutisis joku kuva erikois kahvista joka maksaa jonku 10,20€ r-kioskil. Saatana ku sota alko ni maksoin pahimmillaa alepassa erikoiskahvista 9,70€ siinä alle vuoden sodan syttymisestä.

27.03.2025 19:55:34
#689191 [+-] Piilota Suosittele

>>689153

Paulig on ilmoittanut, että raakakahvin hinta on noussut valtavasti. Tästä en tiedä, sillä en pääse niihin datoihin käsiksi. Mutrta sen tiedän, että Pauligilla on vähintään 6kk:n kahvit aina valmiina. Eli Aikaisemmin tehty raakakahvihinta myydään kalliimmalla hinnalla ulos.

- Profit

28.03.2025 01:01:45
#689311 [+-] Piilota Suosittele

>>689302
Suklaan hinta on noussut, kuten kahvi.
Tämä johtuu vain maailmanmarkkinoista.
Sama touhu on öljyn kanssa.
Näitä ostetaan pörssistä etukäteen. Eli optioina.
Siksi näissä hinta kuluttajalle tulee vuoden kahden viiveellä.

[ 14 viestiä | ]