haukotus haukotus
Läski-Freddyn kissa Läski-Freddyn kissa
Ei jaksa keksiä otsikoita 10 Ei jaksa keksiä otsikoita 10
Tuoremehumainos Tuoremehumainos
Se on näitä päiviä... 2 Se on näitä päiviä... 2
Ilmaveivi on vanha juttu Ilmaveivi on vanha juttu
Ei jaksa keksiä otsikoita 11 Ei jaksa keksiä otsikoita 11
Onko Coca-Cola uskonto? Onko Coca-Cola uskonto?
SHIT-TALKING MMA FIGHTER INSTANTLY BLOWN UP SHIT-TALKING MMA FIGHTER INSTANTLY BLOWN UP
Fitness - Esoteric business Fitness - Esoteric business
NII???? NII????
Ykäsonni hyväksyy Ykäsonni hyväksyy
[DATA RETARDED XD] [DATA RETARDED XD]
Nugs Nugs
Tuli tyrä Tuli tyrä
Maitoa Maitoa
Friikkilän pojat meinaa poltella Friikkilän pojat meinaa poltella
Börheä bendele Börheä bendele
Waifuja Waifuja
Ihana nainen Ihana nainen
Pamppu haluaa Pamppu haluaa
Kissatweettejä Kissatweettejä
You Had One Job - kokoelma You Had One Job - kokoelma
Välipala Välipala
 842 näyttökertaa, 9 viestiä, 0.3 MB, 1 tiedosto, 26.04.2024 09:58:30
[ + 6 | ]

Täähän se ois

[70148] [tiedosto.png] [0.3 MB] [474x433] [] []
tiedosto.png

kommunismi

(64)
26.04.2024 15:23:01
#616699 [+1] Piilota Suosittele

Kommunismissa kuten monessa muussakin aatteessa on yksi ainoa vika ja se on ihminen. Esimekiksi, kun kolhoosissa joku tekee enempi aina kuin toinen. Kohta aletaan ajattelemaan, et miksi minä painan selkä märkänä kuin toinen saa saman vähemmällä. Ajan kanssa kukaan ei tee mitään ja koko pakka leviää.

26.04.2024 19:13:18
#616756 [+-] Piilota Suosittele

>>616699
olet juurikin asian ytimessä sonja
kommunismi sisältää ihan yleviä ajatuksia mutta joka ainoan kerran kun sitä on yritetty kokeilla niin tuloksena on humanitäärinen katastrofi
sen kanssa ei kannattaisi leikitellä koska ei ole mitään syytä olettaa että seuraavalla kerralla se saataisiin toimimaan yhtään paremmin
vika on siinä että sen pitäisi ihmisten toteuttaa emmekä ole sen kanssa yhteensopivia
valistuksen ajan opit kärsivät ihmisten paskuudesta ihan samalla tavalla, ensin julistettiin juhlallisesti että kaikki ihmiset syntyvät vapaina ja ovat tasa-arvoisia keskenään mutta sitten kuitenkin käytännössä jopa enemmistö väestä jäi ilman tärkeitä oikeuksia kun sattuivat olemaan naisia tai ihan vaan köyhiä
nykyään valistuksen aatteet on saatu totetutettua paljon paremmin kun sukupolvi toisensa jälkeen on kasvanut ja hissukseen tottunut ajatukseen

26.04.2024 22:34:19
#616782 [+-] Piilota Suosittele

En ole kyllä omasta ystäväpiiristäni, jotka todnäk luolaston perus Pertin mielestä olisivat aivan järkyttävän verran vasemmistoa, kuullut tai nähnyt yhdenkään kannattavan kommunismia ...

Ihan noin mielenkiinnosta ... käsite "vasemmisto" on peräisin 1700 - luvulta ja käsite "kommunismi" 1800 - luvulta ... sillä vain että vasemmisto ei tarkoita samaa kuin kommunismi ...

[ 9 viestiä | ]