Daeodon Daeodon
Merimetson kakaroita Merimetson kakaroita
Pimpiäinen Pimpiäinen
Helsingin mielenosoitus Helsingin mielenosoitus
Nacho pelti Nacho pelti
Tissejä taas Tissejä taas
Ugandan parlamentti Ugandan parlamentti
hackers hackers
Paavo Paavo
niggas getting blasted niggas getting blasted
köllöttelyä isännän kanssa :3 köllöttelyä isännän kanssa :3
näin se toimii :3 näin se toimii :3
Isoisä oli oikeassa Isoisä oli oikeassa
Itkevä kipsu Itkevä kipsu
Vaaliväittelyt Vaaliväittelyt
Vicki Li Vicki Li
Tekoäly Tekoäly
Death by snu snu Death by snu snu
:3 mikä tuoli? :3 mikä tuoli?
LADYBABY "ニッポン饅頭 / Nippon manju "Music Clip LADYBABY "ニッポン饅頭 / Nippon manju "Music Clip
The Best Way To Play Dark Souls III The Best Way To Play Dark Souls III
Ligma Ligma
Kapteeni maito Kapteeni maito
Windows 98 Windows 98
 1 117 näyttökertaa, 4 viestiä, 4.12 MB, 1 tiedosto, 02.03.2024 06:44:16
[ + 2 - | ]

Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom [OPL3]


touhou

(71)  · 

zun

 · 

musiikki

(241)  · 

peli

(187)  · 

sound blaster

 · 

ymf262

 · 

yamaha

(8)
02.03.2024 07:10:59
#602792 [+1] Piilota Suosittele

Ymmärtääkseni pelin musiikki on tehty jollain vähän hienommalla laitteella (olisiko SC-88) ja tämä on vain jo tuolloin aikansa eläneen äänikortin (Soundblaster 16 ja muut yhteensopivat) paras tulkinta musiikista.
Sanoisin tosin, että sen minkä YMF262 (OPL3) häviää perkussiosssa tuollaiselle kalliimmalle syntikalle, se voittaa muiden instrumenttien selkeällä erottuvuudella. Jokainen äänikavana soi täysin erotettavasti, yksikään ei peity toisen alle.
Sen sijaan SC-88... mahtipontinen ääni, mutta hirveästi kaikua ja vaskipuhaltimien ääni peittää kaiken muun alleen. SC-55 olisi toiminut paremmin, jos olisi halunnut hifistellä.
Voi ZUN tähden, olisitpa jaksanut ylläpitää FM-synteesin ylivertaisuutta...

02.03.2024 07:12:51 | 11:48:10
#602793 [+1] Piilota Suosittele

Asiaan enemmän perehtyneet ovat tämän jo kuulleetkin monet kerrat, mutta laitanpa kuitenkin vertailun vuoksi

Tämä on ymmärtääkseni säveltäjän itsensä alkuperäinen visio, ja vaikka sävellykset ovat mahdottoman hienoja, niin instrumentaatio on paikoin aika mielestäni vähän epäonnistumut.
Tai sitten minulla on vain aika paljon paskemmat kuulokkeet kuin tuollaisella vähän suositummalla musiikkimiehellä :D

[ 4 viestiä | ]