Uuno Durhaspuro Uuno Durhaspuro
pilu pilu
Teris Teris
Valkoisten vika t paskareikä Valkoisten vika t paskareikä
siwa siwa
Alkoi kiinnostamaan Alkoi kiinnostamaan
Herää Rigu :DDD herää :DD:D:D Herää Rigu :DDD herää :DD:D:D
Peskää kamppeenne! Peskää kamppeenne!
Vittujen kevät ja kyrpien takatalvi Vittujen kevät ja kyrpien takatalvi
Seikkailua kerrakseen Seikkailua kerrakseen
Nico nico nii Nico nico nii
Jeccu Jeccu
Suomi mainittu! Suomi mainittu!
Muotia Muotia
Onnia vauvattaa :3 Onnia vauvattaa :3
Bongokissa :3 Bongokissa :3
Kukkuu, pellavapäät Jukolan poijjaat Kukkuu, pellavapäät Jukolan poijjaat
Bongomian Rhapsody Bongomian Rhapsody
Logiikka Logiikka
Insuliinipistos Insuliinipistos
Kipsun puoti Kipsun puoti
aa xaxaxaxaa)) aa xaxaxaxaa))
Apu Apustaja Etsintä Apu Apustaja Etsintä
Ebin trollaaja :D Ebin trollaaja :D
 770 näyttökertaa, 10 viestiä, 0.13 MB, 1 tiedosto, 10.07.2021 18:16:25
[ + 3 | ]

Kondomit loppu

[55062] [tiedosto.jpg] [0.13 MB] [1072x1440] [] []
tiedosto.jpg

10.07.2021 18:45:31
#478912 [+-] Piilota Suosittele

Niin myös itsetyydytys, jos on Ramaattuun uskominen.
"Älä laske turhaan siemeniäsi maahan tai sinun on kuolemalla kuoltava."
Ei suora lainaus.

10.07.2021 20:17:43 | 20:18:26
#478934 [+1] Piilota Suosittele

>>478912
ei se ole ihan niin yksioikoista. Tarina kuuluu näin: "Mutta kun Oonan tiesi, ettei jälkeläinen olisi oleva hänen, niin hän antoi, aina kun yhtyi veljensä vaimoon, siemenensä mennä maahan, ettei hankkisi jälkeläistä veljelleen. Mutta se, minkä hän teki, oli paha Herran silmissä; sentähden hän antoi hänenkin kuolla."

Konteksti tässä on että Oonanin oli tavan mukaisesti pitänyt ottaa itselleen kuolleen veljensä vaimo (jumala oli aiemmin "antanut veljen kuolla koska se ei ollut tarpeeksi otollinen"), mutta jos tästä liitosta olisi siunaantunut poikalapsia niin Oonan olisi menettänyt veljensä perinnön niille. Tästä syystä hän oli varuillaan eikä laskenut mälliä sisään.

Mutta mikä tässä oli se kuoleman arvoinen teko? Perintöketkuttelu? Coitus interruptus tai ehkäisy ylipäänsä? Sekö ettei pannut kuolleen veljensä vaimoa kunnolla niinkuin kunniallisen miehen kuului? Vai se oletettu tekninen toteutusyksityiskohta?

Oli miten oli, Oonan muistetaan ikuisesti vain runkkarina.

[ 10 viestiä | ]