daryl vampire slayer daryl vampire slayer
Videokokoelma Videokokoelma
Yle löysi lesbon Ukrainasta! Kenestäkään muusta ei voi tehdä jut Yle löysi lesbon Ukrainasta! Kenestäkään muusta ei voi tehdä jut
Koulukiusaaja saa turpaansa Koulukiusaaja saa turpaansa
Unreal Engine 5.0.1. - City Sample Unreal Engine 5.0.1. - City Sample
Suomi siirtää panssarintorjuntakalustoa itärajalle Suomi siirtää panssarintorjuntakalustoa itärajalle
turri tyty turri tyty
Ihana nainen Ihana nainen
Näinhän se on. Näinhän se on.
Huoh.. (parempi versio) Huoh.. (parempi versio)
Venäjän sotavoimien eliittiä. Venäjän sotavoimien eliittiä.
Oho Oho
apu ruokastus kulietus apu ruokastus kulietus
Fingerpori Fingerpori
Wakka epäilee väitettäsi Wakka epäilee väitettäsi
Kalvevalaista runonlaulantaa Kalvevalaista runonlaulantaa
Paikan päältä. Paikan päältä.
maistusko kurkku maistusko kurkku
putin putin
Kitler Kitler
HK Härkäruukkua sienillä ja perunalla HK Härkäruukkua sienillä ja perunalla
Perkeleen pyyhin Perkeleen pyyhin
Laitee vielä yks ihana nainen Laitee vielä yks ihana nainen
hönö hönö
@-
 425 näyttökertaa, 41 viestiä, 3.1 MB, 1 tiedosto, 17.11.2020 14:58:08
[ + 6 - | ]

Lensi ulos kurssilta yliopistossa. Eri näkemys kuukautisista.


joakim vigelius

 · 

kuukautiset

(9)  · 

yliopisto

(11)
17.11.2020 16:09:58
#410248 [+-] Piilota Suosittele

Meinas sälli ottaa 2 helppoa noppaa jostain naistutkimuksen kurssista. Ihan provosoidakseen oli menny kurssille ja aatteli huudella peräpenkistä kurssin ajan 4 h viikossa sivuaineopintoja. Olis ottanu nyt vaikka matikan kurssin siihen sijalle ja saanu samassa ajassa sen 4-6 noppaa ja ei olis mielipidekysymys. Tilastotieteistä kun puhui niin alkeiskurssi olis varmaan ollu hyvä, ja loppukoe on monivalintatentti arvosainoin hyväksytty/hylätty.

Mitä tulee yliopiston toimintaan niin saavat ihan omavalintaisesti hylätä kurssin kyllä. Jos tulee muita seuraamuksia niin se ei ole edes laillista. Sitten taas mitä yliopiston ulkopuolella tapahtuu ei kuulu asiaan. Kunnallisten yliopistojen toiminta on avointa ja julkista ja jos kiinnostaa niin saa vaikka mennä luennolle istumaan milloin vaan, jos ei ole muuta tekemistä. Mutta jos luennoitsija esittää materiaalia, joka on tieteellisestä julkaisusta tai tekijänoikeuslain alaisesta kirjasta sitä ei saa levittää sellaisenaan luennon ulkopuolella. Tämä ei kuitenkaan estä sitaattien levittämistä kun lähdetiedot on oikein niihin liitetty.

17.11.2020 16:37:37
#410256 [+-] Piilota Suosittele

>>410248
Eli yliopistossa ei saa kyseenalaistaa opetusta vaikka se olisi tieteellisestikkin todistettu toisin? Ei saa valita niitä kursseja mitä itse haluaa?

''Kurssin vetäjä oli lähettänyt sähköpostia muille kurssin osallistujille ja varoituksetta poistanut Vigeliuksen kurssilta.

Päätöstä kurssilta poistamisesta ei ole Joakim Vigeliuselle henkilökohtaisesti esitetty eikä perusteltu.''

Onko tämä yliopiston näkemys oikeasta toiminnasta?

Lisäksi haluan kysyä miksi yliopistot ovat niin politisoituneita, eli vaikka itse ei ajaisi jotain tiettyä agendaa niin pakko kuulua oppilaskuntaan? esim Helsingin ylioppilaskunta on VIRALLISESTI feministinen järjestö. Ylioppilaskunnan pitäisi olla edunvalvoja.

17.11.2020 18:17:47
#410278 [+-] Piilota Suosittele

Yliopisto on Iltalehden kanssa samoilla linjoilla.
Sinä sanoit noin. Ei vaan nyt käy. Sinä olal rasiti ei käy. Sika sika.

17.11.2020 18:52:08
#410286 [+-] Piilota Suosittele

>>410256
Eli yliopistossa ei saa kyseenalaistaa opetusta vaikka se olisi tieteellisestikkin todistettu toisin?

Saa ja on toivottuakin.

Ei saa valita niitä kursseja mitä itse haluaa?

Perusopinnot ja aineelliset oppinnot on rajattu. Niiden lisäksi suoritettaan sivuaineopintoja, jotka riippuu opintokokonaisuudesta ja ovat aina osaltaan vallinnaisia, mutta voivat rajoittua yhteen tai kahteen oppiaineeseen. Näiden lisäksi on vielä kielitietteen pakolliset opinnot. Sivuaineopinnot ovat kokonaisuudessaan noin 90 op, joihin voi sisällyttää sivuaineen perusopintoja haluamallaan tavalla.

varoituksetta poistanut Vigeliuksen kurssilta

Kuten jo totesin niin luennoitsija voi näin tehdä omasta valinnastaan, mutta joutuu kyllä päätöstään todistelemaan myöhemmin. Aika pikku juttu vaikka olis väärin toiminut. Korkeintaan palkan alennus, joka seuraa luentotuntejen vähennyksestä käytännössä.

Ylioppilaskunnan pitäisi olla edunvalvoja.

Juu ja ei. Sen verran kuin ammattiyhdistyskin. Täysin erillinen laitos, mutta yleensä yksi edustaja on yliopiston kokouksissa paikalla eikä sitäkään ole "pakko" kuulla.

Mitään laitonta ei ole tapahtunut, mutta kyrsiihän tämä nyt muuten. Puolin ja toisin kun vapauksista puhutaan niin toisen vapaus on aina toisen alistus. Vapaus oli sanoa ja vapaus oli poistaa kurssilta. Niin ja näin.

17.11.2020 19:24:45
#410292 [+-] Piilota Suosittele

>>410286
''Ylioppilaskunnan pitäisi olla edunvalvoja.''
Juu ja ei. Sen verran kuin ammattiyhdistyskin. Täysin erillinen laitos, mutta yleensä yksi edustaja on yliopiston kokouksissa paikalla eikä sitäkään ole "pakko" kuulla.


Mutta siihen on pakko kuulua, vaikka se ajaisia virallisesti esim. feminismiä tai jotain täysin omaa agendaa vastaa. Ammattiyhdistykseen ei. Pakkojäsenyys tuollaiseen on todella kyseenalaista.


Laittomuudestahan en ole puhunut, vaan ottanut kantaa yliopistojen politisoituneisuuteen ja sananvapauteen.

17.11.2020 20:39:58 | 20:51:41
#410310 [+-] Piilota Suosittele

>>410292
Mutta siihen on pakko kuulua

Ei käsittääkseni edes ole. Yliopistossa voi olla kirjoilla ilman sitä, että maksaa sen jonkun 96 € lukuvuosimaksua, mutta ei saa opiskelija-allenksia, YTHS-palveluja, jne. En oo muuten kattonu tarkemmin, mutta selkäpiissä on semmonen kutkutus, että kyllä voit opiskella maksamatta tuota maksua.

En ole nyt kyllä yhtään varma. Mutta siltikään se ei velvoita mihinkään.

vaan ottanut kantaa yliopistojen politisoituneisuuteen ja sananvapauteen

Niin on ylenoppilaiden keskuudesta noussut monta liikettä ja sana on aina ollut vapaa. Vapaampi kuin niiden seinien ulkopuolella. Niin SKP kuin IKL on niiden seinien sisällä syntynyt tai vähinitään saanut suurimman kannatuksensa.

17.11.2020 21:07:21
#410317 [+-] Piilota Suosittele

>>410310
eroaylioppilaskunnasta.fi on kampanja, joka vaatii ylioppilaskuntien pakkojäsenyydestä luopumista. Kampanjasivulta voi lähettää ylioppilaskunnalle eroilmoituksen ja vaatimuksen pakkojäsenyyden kannattamisen lopettamisesta.

Uuden yliopisto-opiskelijan on pakko kuulua ylioppilaskuntaan, vaikka ei haluaisi – Ville Laakso, 29, teki valituksen: "Perusoikeuksien loukkaus" https://yle.fi/uutiset/3-11521647

Nousseet liikkeet ja kannatukset ovat tietenkin ok, kunhan on sananvapaus, eikä yliopistot muutu omaa tiettyä agendaa ajaviksi, torpaten toisin ajattelemista.
Se vielä puuttuisi, että mentäisiin enemmän USA:n suuntaan yliopistoissakin.

17.11.2020 22:15:17 | 22:26:55
#410323 [+-] Piilota Suosittele

>>410317
kampanja, joka vaatii ylioppilaskuntien pakkojäsenyydestä luopumista.

Ei siltikään ole käsittääkseni edellytys kursseille osallistumisen tai opiskelunjensa suorittamisen suhteen. En kokeillu kun jos bussimatkoissa säästi sen 4 €/kk niin se on jo vuodessa 48 € siihen päälle ilmainen hammashoito 2 kertaa vuodessa, joka kunnallisella olis sen jotain 25 € per laaki, niin oli opiskelijalle iso säästö. Opiskelijaetuudet ruokalassa oli sen 1 € vähintään päivässä. Sitten vielä ylioppilaskunnan opiskelija-asunnot oli halvempia.

Ei se "pakkoa" ole, mutta kannattavaa.

17.11.2020 22:25:16
#410324 [+-] Piilota Suosittele

>>410323
Ei siltikään ole käsittääkseni edellytys kursseille osallistumisen tai opiskelunjensa suorittamisen suhteen.


Mitä?
Siis ''Uuden yliopisto-opiskelijan on pakko kuulua ylioppilaskuntaan, vaikka ei haluaisi..'' https://yle.fi/uutiset/3-11521647
''Hänen mukaansa ylioppilaskuntien automaatiojäsenyydellä loukataan opiskelijoiden perusoikeutta olla kuulumatta yhdistyksiin.

Laakso teki opiskelutoverinsa kanssa asiasta valituksen hallinto-oikeuteen reilut puolitoista vuotta sitten, mutta ratkaisua odotellaan yhä.''

17.11.2020 22:35:31
#410325 [+-] Piilota Suosittele

>>410324
Kaikki yliopistossa opiskelevat perustutkinto-opiskelijat muodostavat ylioppilaskunnan, koska jäsenyys on pakollinen.

-Wikipedia

Ompas kyllä paskaa. Lain mukaan voidaan periaatteessa siis myös syyttää jäseniä, jotka eivät aktiivisesti olleet missään mukana jos jotain lain vastaista tapahtuu, joka voidaan kytkeä koko jäsenryhmään.

Ei kyllä oppilasohjaaja mitään tällästä kertonu. Hyvä etten oo enään noissa touhuissa.

17.11.2020 22:39:16
#410327 [+-] Piilota Suosittele

>>410325
Joo, tämä kyllä on tosi iso vitsi, jos niin voi sanoa.
Just tuo, että kuulut johonkin ryhmään jolla on selvästi eri mielipiteet kuin sinulla on pakko. Ja vielä yliopistoissa.

17.11.2020 22:51:56 | 22:53:54
#410334 [+-] Piilota Suosittele

>>410327
Mutta silti joka vuosi järjestetään yleiskokous, jossa muodostetaan hallitus seuraavalle vuodelle. Kaikki yli 18 vuotiaat kokoukseen osallistuvat jäsenet saavat äänestää, niin mikä estää muuttamasta asioita? Esim. miksi niitä femakkoja ei ole sieltä kumottu?

17.11.2020 23:32:04 | 23:32:20
#410345 [+-] Piilota Suosittele

Mikä tällä jäbällä on ongelmana? Transmies on nainen, joka jalkovälinsä tavaraan nähden poiketen kokee vahvasti olevansa mies. Silloin ei ole mielipide voiko transmies synnyttää, vaan se on fakta. Jos on jostain syystä eri mieltä, niin voi varmaa inttää ja itkeä asiasta porukassa, josta löytyy samaa mieltä olevia sen sijaan, että menee vittuilemaan transmiehille.

17.11.2020 23:41:08
#410351 [+-] Piilota Suosittele

>>410334
Sepä. Sama myös monessa muussa liitossa.
Ehkä se on ettei asioista tiedetä tarpeeksi. Se ei silti poista sitä, että jos jäsenyys on pakollinen yliopistoon, niin se on silkkaa typeryyttä.
Typerämpi kuin pakkoruotsi tai pakko Yle-vero.
Mielestäni varsinkin edunvalvojan pitäisi olla sananvapauden puolella eikä ajaa väkisin vain omaa agendaansa.
Niin kuin on sanottua. Tiede voi olla oikeassa ja se voi olla väärässä, mutta se korjaa aina itsensä, jos sen voi haastaa. Mitkä lähtökohdat annetaan tieteen kehittymiselle, jos haastaminen ja sananvapaus otetaan pois jo yliopistoissakin?

17.11.2020 23:51:59
#410356 [+-] Piilota Suosittele

>>410345
Kukaan ei ole vittuilemassa transmiehille.
Joillakin on se mielipide, että on biologisesti mahdotonta, että miehillä on kuukautiset.
Ja se ettei transmies ole biologisesti mies. Tästä näkemyksestä erotettiin kurssilta.
Se että minä koen olevani tiikeri ei tee minusta oikeasti tiikeriä, mutta kaikki saavat elää sen mukaan minkä tuntevat omakseen. Mielipide ja sananvapaus on se tärkein, kuten olen sanonut, että yliopistoissa pitää haastaa näkemyksiä, jos siltä tuntuu.
Nythän tämä oli pelkkä lynkkaus yhtä opiskelijaa kohti.

17.11.2020 23:56:47
#410357 [+-] Piilota Suosittele

>>410356
Tuolla tyypillä on selkeästi sellainen mentaliteetti, että hän haluaa mennä hieromaan omia näkemyksiään toisen naamalle, vaikka tietää ne loukkaaviksi. Tällaisia asiota käsitellessä voi myös olla hienotunteinen jos vain haluaa.

18.11.2020 00:04:41
#410364 [+-] Piilota Suosittele

>>410357
Itse en näe asiaa noin ja saat olla omaa mieltä asiasta.
Yliopistossa kerrot oman näkemyksesi ja joudut siitä erotetuksi. huh huh
Mikä olisi parempi paikka opiskelijalle haastaa näkemyksiään kuin yliopisto ilman, että sensuuri iskee? Oli näkemys sitte ''oikein'' tai ''väärin''.

18.11.2020 00:11:01 | 00:13:08
#410365 [+-] Piilota Suosittele

>>410364
Yliopistossa? Tää keskustelu käytiin Twitterissä? Lisäksi jankkaa "oikeista miehistä" ja viittaa ilmeisesti siihen, että vain jos omistaa mulkun on oikea mies. No meikäläisen rouva "omistaa" oikean mulkun (minä), eikä se tee siitä miestä.

18.11.2020 00:22:17
#410366 [+-] Piilota Suosittele

>>410365
Yliopistossa potkittiin kurssilta.
Käytiin keskustelu myös twitterissä.
''Oikeista miehistä'' on hänen näkemyksensä niihin jotka ovat syntyneet miehiksi.
Kuten kerroin oli näkemys ''oikea'' tai ''väärä'' on hänellä oikeus mielipiteeseensä.

>>410365
No meikäläisen rouva "omistaa" oikean mulkun (minä), eikä se tee siitä miestä.


Mielestäni tuo on lapsellinen vertaus, mutta olet siihen oikeutettu.

18.11.2020 00:31:07
#410372 [+-] Piilota Suosittele

>>410366
"Kuten kerroin oli näkemys ''oikea'' tai ''väärä'' on hänellä oikeus mielipiteeseensä."

Totta kai on ja kun asettaa mielipiteensä yleisesti saataville, asettaa sen myös arvostelulle. Hyvälle käytökselle on kuitenkin olemassa kirjoittamattomat säännöt ja jos Joakim olisi oikeasti halunnut, hän olisi pystynyt käymään keskustelua myös asiallisesti ja kunnioittavasti. Ei kuitenkaan halunnut. Se jos mikä on lapsellista, mutta kundi onkin vähän yli 20v.

18.11.2020 00:48:43
#410376 [+-] Piilota Suosittele

>>410372
Nuoret ovat nuoria ja hyvä, että haastavat toisiaan.
Se että sai arvostelua julkisuudessa twitterin kautta ei ole ollutkaan se pointti. Vaikka sekään ei ollut mielestäni huonoa käytöstä eikä toisia loukkaavaa. Kertoi siinäkin oman mielipiteensä.
Erotus yliopiston kurssilta ilman oikeaa syytä tai ennen kahden keskistä keskustelua on jotain mitä en ymmärrä. Tuo voi vahvistaa vain sitä kuvaa, ettet voi olla asioista toista mieltä.

18.11.2020 01:01:37
#410384 [+-] Piilota Suosittele

>>410376
Toista mieltä saa olla aina, sitä ei kiellä kukaan. Mutta jos menee "Yhdenvertaisuus ja sukupuolten tasa-arvo yhteiskunnassa” -kurssille ja alkaa siellä inttää omia käsityksiään siitä mitä tarkoittaa olla mies, tekee sen aivan väärässä paikassa. Vähän sama kuin menisi Unicefin keskusteluryhmään jakamaan rokotevastaisia näkemyksiään. Lentää hyvin todennäköisesti ulos.

18.11.2020 01:04:59 | 01:46:35
#410385 [+-] Piilota Suosittele

>>410376
Erotus yliopiston kurssilta ilman oikeaa syytä tai ennen kahden keskistä keskustelua on jotain mitä en ymmärrä

Kuten jo sanoin: Luennoitsija voi oman arvionsa mukaan poistaa henkilön kurssilta ihan normaalin yliopistojen käytännön mukaan. Siitä voi valittaa tiedekuntaan ja sen jälkeen yliopistolautakuntaan.

E: Eikä ole mikään vaatimus, että luennoitsija juttelee henkilön kanssa, jonka arvosanan aikoo hylätä ennen kurssin loppua. Olen ollut muutaman kerran vastuussa niistä, jotka siihen "kuulusteluun" on joutunu ja siten myös paikalla, ja vähemmällä olisi vältytty jos olisi vaan pistetty kirje postiluukkuun. Ei olisi niitä laittomia uhkauksia saanu kuunnella niin paljoa. Harmitti jo valmiiksi.

Ee: Tapaukset omalla alalla oli lähinnä plaginointiin tai muuten alisuoritumiseen liittyviä, eikä erimielisyyksiä luennoitsijan esittämään materiaaliin.

18.11.2020 14:10:11
#410510 [+-] Piilota Suosittele

Antero, miksi transmiehen ja miehenä syntyneen välille ei saa tehdä eroa? Mies tarkoittaa 95%lle ihmisistä biologista miestä. On aivan tyhmää alkaa vääntää näitä termejä vastaan. Miksei trans voi olla trans? Homo on homo ja lesbo on lesbo. Olkoot muut sitten mitä lystää, mutta minä puhun miehestä ja tarkoitan tätä perinteistä biologista kahtiajakoa miehestä ja naisesta. Se ei ole millään tavalla keneltäkään pois jos otetaan luokka muut lisäksi. Varmin tapa on saada erilaisten ryhmä kiusatuksi ajamala käärmettä piippuun. Ei mulla ole mitään transmiestä vastaan, mutta minä olen miehenä syntynyt, eikä me jaeta samanlaista kokemusmaailmaa. Trans on erilainen, kuten nainenkin on erilainen. Eikös se erilaisuus pitänyt olla hyvä asia?

18.11.2020 20:32:27
#410616 [+-] Piilota Suosittele

>>410518 Toihan on täyttä paskaa jos pitäisi vältellä loukkaamatta jonkun mieltä tieteellisessä maailmassa. Missä vitun pumpulipastolla te käytte? Tottakai siellä käydään kiivaita väittelyjä ja joskus tunteet nousee pintaan. Tää konteksti taas on niin järkyttävän naurettavaa että näyttää porukka olevan ihan järjettömiä. Liekkö edes kuuluvat alunperinkään yliopistoon jos nuin loukkaa tunteita jonkun kommentti. Haistakaa vittu ja menkää töihin!!

18.11.2020 20:34:32
#410617 [+-] Piilota Suosittele

>>410518 Ja joo varmana vähän harmillinen kommentti mutta ei tuosta nyt pidä alkaa märisemään. Plus suomessa tälläistä amerikan ripulia jauhatte luennoilla. hahahahah. Minna Canthin haudasta varmaan taas sais virtaa otettua talteen ku pyörii siellä niin maan pirusti.

22.11.2020 15:47:59
#411912 [+-] Piilota Suosittele

>>410345 käyppäs nyt siellä psykiatrilla. Todistit tuolla kommentilla, että et ole terve. Biologia eli luonnontieteellinen fakta sanoo selkeästi, että mies ei voi synnyttää.

22.11.2020 15:52:02
#411914 [+-] Piilota Suosittele

>>410439 sinä taidat olla, kun et erota miestä ja transmiestä keskenään, ja väärinymmärrät koko keskustelun. Ei ihme että nikkisi on Tyhmä Antero.

[ 41 viestiä | ]