Kikki nälänhädässä Kikki nälänhädässä
Jogurtti peräruiske Jogurtti peräruiske
Suomenmaan sankarit Suomenmaan sankarit
No niin! No niin!
Jos IT olisi komedia Jos IT olisi komedia
Tupla-luttana ;___; Tupla-luttana ;___;
Paint-Joulukalenteri 2017 Luukku 2 Paint-Joulukalenteri 2017 Luukku 2
Unohdit vauvan aamutoimet Unohdit vauvan aamutoimet
Musta tuntuu Musta tuntuu
Väritesti Väritesti
Sivua ei löydy Sivua ei löydy
Perhepotretti Perhepotretti
Räjähdi Räjähdi
Billyn matka Kantossa jatkuu Billyn matka Kantossa jatkuu
sätiedotus sätiedotus
Jeesus ristus nainen hiljaa!! Jeesus ristus nainen hiljaa!!
Suomi 100 Suomi 100
Mis oot ollu... Mis oot ollu...
Gayridian-salin haasteet Gayridian-salin haasteet
Claudia Cardinale Claudia Cardinale
hyvä virta hyvä virta
??? ???
muistoja muistoja
Luolastolainen Luolastolainen
 713 näyttökertaa, 8 viestiä, 0.02 MB, 1 tiedosto, 11.12.2018 15:37:59
[ + 6 - | ]

Tälläsestä en olekkaan kuullut

[21550] [tiedosto.png] [0.02 MB] [988x144] [] []
tiedosto.png

kajutin

 · 

kaapeli

(10)  · 

sisään

(10)  · 

ajo

11.12.2018 15:45:04
#131512 [+-] Piilota Suosittele

Vinyyliaikoina oli usein ongelmana rahina. Siitä pääsi eroon kun hankasi vinyylilevyn pintaa voimakkaasti hienojakoisella hiekalla. Hiekka nimittäin varautui hankauksen voimasta positiivisesti ja poimi mukaansa rahinaa aiheuttavat heikkokuntoiset vinyyliatomit.

11.12.2018 16:02:11
#131516 [+-] Piilota Suosittele

>>131512 hiekkapaperi kans toimii hyvin, hioo urat sileemmäks nii on puhtaampi ääni. Kannattaa valita kuiteski musiikkigenren mukaan hiekkapaperin karkeus, et jos on jotain nopeeta rokkimusiikkia (äänekäs musiikki = urat syvemmät) nii karkea hiekkapaperi, joku 120 on iha hyvä ja jos on klassista musiikkia nii varmaan sellanen 340 tai 400. Sit hankaa vaan kovaa et hiekkapaperi uppoo sinne vinyylin uriin kunnolla.

11.12.2018 17:50:40
#131546 [+-] Piilota Suosittele

Sähkö on tosiaan elektronien liikettä, mutta 9/10 ei ymmärrä tai edes suostu ymmärtämään missä elektronit siellä vipeltää.
Kaapelia vaihdetaan hituvirta peleissä aina vaan suuremmiksi ja ihmetellään, kun silti lämpenee.

21.02.2019 23:06:48
#162674 [+-] Piilota Suosittele

>>131546
mutta 9/10 ei ymmärrä tai edes suostu ymmärtämään missä elektronit siellä vipeltää

Joku plussaili, joten otan kantaa. Kerros mulle missä ne "elektroidit" siellä "vipeltää" :D

23.02.2019 11:11:56
#163383 [+1] Piilota Suosittele

>>163358
Laitetaanks vähän vipellystä sun kasseille?


Noniin saatana, asiaan: elektronit eivät vipellä yhtään missään, niillä on vain eri energiatasoja, mutta yläasteikäsille se on helpompi selittää siten kuten se selitetään. Samoten atomit ovat varmaan kaikki täysin uniikkeja, mutta sitä on myös hankala selittää typeryksille.

Elektronia vois melkeinpä verrata fotoniin vaikka ovatkin täysin eri asia, ja puhua kaksoisrakokokeesta.

[ 8 viestiä | ]