aivastus aivastus
mikä rekoili? mikä rekoili?
Kurnau Kurnau
Olen koiro börh Olen koiro börh
Fernanda Colombo trollaa Fernanda Colombo trollaa
Tule tänne lapsonen, täällä on mansikkaplättyjä Tule tänne lapsonen, täällä on mansikkaplättyjä
Teki itse ja säästi Teki itse ja säästi
onko korvat hyvin :3 onko korvat hyvin :3
iikka kivi iikka kivi
high paw high paw
regress spurdo regress spurdo
hävisit pelin hävisit pelin
Kurks Kurks
nauruvideo nauruvideo
aamuseisokki aamuseisokki
Chuck Norris vetää turpaan Chuck Norris vetää turpaan
greta thunberg greta thunberg
ja näyttelijäpalkinto menee.. ja näyttelijäpalkinto menee..
Triggers Triggers
Walter Murphy - A Fifth of Beethoven Walter Murphy - A Fifth of Beethoven
It's a chopper, baby... It's a chopper, baby...
Jiggers Jiggers
Ilmastokyylä mulkoilee Ilmastokyylä mulkoilee
tulinen ruoka tulinen ruoka
 1 053 näyttökertaa, 19 viestiä, 0.2 MB, 1 tiedosto, 27.07.2021 19:51:21
[ + 12 - | ]
👑 Plussatuin 27.07.2021.

Persujen persekipu on kova

[55434] [tiedosto.jpg] [0.2 MB] [704x955] [] []
tiedosto.jpg

sanna marin

(322)
27.07.2021 21:32:31
#484223 [+1] Piilota Suosittele

Olen samaa mieltä. Marin on onnistunut lähes mahdottomassa tehtävässä. On myös selvä, että vaikeat päätökset aiheuttavat aina joissakin ihmisryhmissä närää. Koronakuolleisuus on kuitenkin pysynyt hallinnassa ja tehohoitopaikat ovat riittäneet. Jos kiinnostaa se toinen vaihtoehto, niin kannattaa ottaa selvää maista, joissa terveydenhuolto on ollut lähellä romahtamista.

28.07.2021 05:35:55
#484311 [+-] Piilota Suosittele

>>484254
Näinhän toi meni, minunkin ääneni valui tuolle, ja olen töpännyt pari kertaa ennenkin. Vahingoista viisastuneena pysyttelen jatkossa nukkuvissa. Mieluummin ei ääntä ollenkaan, kuin väärään laariin.

28.07.2021 17:29:06
#484441 [+1] Piilota Suosittele

>>484421
Selitäppä vähän miten sun ”mestari” liittyy väitteeseen diktaattorista? ”Mestari” on vajaaälyisten persujen antama nimitys Halla-aholle.

Halla-aho on opportunisti ja todennäköisesti haluaa persuille sellaista valtaa, jota ei suomessa ole yhden puolueen mahdollista saada, eli siinä suhteessa liittyy aiheeseen. Sitäkö tarkoitat?

31.07.2021 01:59:58 | 02:01:05
#485164 [+1] Piilota Suosittele

>>484652
Mielihyvin

Kyseinen nimityshän juontaa vuosien taakse ajalle, jolloin blogi oli Halla-ahon vaikuttamiskeinoista ykkönen. Maahanmuuttokriittiset kirjoitukset vetosivat maahanmuuttokriittiseen ihmisryhmään kuin uskonto heikkoon ihmiseen. Kirjoitukset olivat poikkeavia, röyhkeitä ja populistisia. Halla-aho ymmärsi mitä maahanmuuttokriittiset kaipasivat ja pystyi sen myös heille järjestämään. Faneja oli helppo miellyttää ja he vastasivat antamalle Halla-aholle lempinimen "Mestari". Konkretiaa ei kaivattu, vain ja ainoastaan sitä, että joku kehtasi pukea sanoiksi sen, mitä ujoimmat ja ulosanniltaan heikkolahjaisemmat mielissään miettivät.

Nimittäessään Halla-ahon kukaan ei ymmärtänyt, että samalla kun he muodostivat maailmankuvaansa pelkän tekstin perusteella, he samalla myös lankesivat yhteen pahimmista kaninkoloista, joita poliittisesti passiivinen ihminen voi tehdä: he lankesivat henkilöpalvontaan. Henkilöpalvonta on tarkoitettu ihmiselle, joka toivoisi kykenevänsä vaikuttamaan muutenkin kuin vain äänestämällä, mutta ei siihen kykene. Kyvyttömyydessään ihminen luon palvomastaan henkilöstä supersankarin kompensoimaan omaa turhatuneisuuttaan. Tämä "politiikan supersankari" nousee idonlin mielessä pelastajaksi, joka järjestää asiat ja poistaa ongelmat, vaikka blogitekstejä kummemmat näytöt puuttuvat. Todellisuus luodaan omassa päässä ja juuri sellaiseksi kuin on tarve.

"Mestari" elää netissä todellisesta henkilöstä irrallaan ja hänen videoitaan jaetaan eri palveluissa implikoimassa hänen täydellisyyttään. "Mestari" servaa poliitikon toisensa jälkeen keskusteluissa, jotka meille muille näyttäytyvät normaaleina haastatteluina ja paneelikeskusteluina. Kultti kasvaa ja voi hyvin riippumatta siitä, mitä Halla-aho todellisessa elämässä tekee.

Tiivistettynä voidaankin sanoa, että "Mestari" nimellä Halla-ahoa kutsuvat ovat heikkoja oman turhautuneisuutensa vankeja ja täydellisen kykenemättömiä tärkeään reflektioon. Joku voisi heitä kutsua jollain toisella nimellä, minä kutsun heitä vajaaälyisiksi.

[ 19 viestiä | ]