Antimaterian salamurhakeikka Antimaterian salamurhakeikka
setäkatu setäkatu
Haha :D Haha :D
Vuosaaren elämää Vuosaaren elämää
Vauhti päällä Vauhti päällä
Suvakki huorrrrr Suvakki huorrrrr
Vihervasemmistoantifat Vihervasemmistoantifat
Hyvä kymysys Hyvä kymysys
Oldies but goldies Oldies but goldies
Jos haluaa elää pellemaaimassa niin saa elää pellemaailmassa Jos haluaa elää pellemaaimassa niin saa elää pellemaailmassa
Karma? Karma?
Nachopelti makkaroilla Nachopelti makkaroilla
Muista äänestää! Muista äänestää!
Keskusta Keskusta
kiik kuu kiik kuu
perse perse
Lapset Lapset
Toimii (joskus) Toimii (joskus)
Jutkut jutkuilee Jutkut jutkuilee
"Meillä taitaa olla sama lompakko?" t.demari "Meillä taitaa olla sama lompakko?" t.demari
Liikenneraivo Liikenneraivo
Akun krapula-aamu Akun krapula-aamu
Rikokset Rikokset
Keksutsa Keksutsa
 84 näyttökertaa, 6 viestiä, 6.15 MB, 1 tiedosto, 23.06.2026 19:36:43
[ + 0 | ]

Ukrainan juttuja


denys

 · 

ukraina

(182)  · 

warlog

 · 

sotabloki

 · 

sotaseuranta

 · 

sota

(192)
23.06.2026 19:43:04 | 19:44:53
#759152 [+-] Piilota Suosittele

Heti taas alkuun, tärkeimmät asiat kerrotaan tossa heti ekat 2 minuuttia eikä koko videoo tarvi katsoa ennen ku joku @hapsi_ saa taas sydärin

Mutta asiaan, eli @kessu
Krimin kohdalla edellisissä tuon hepun videoissa käsiteltiin tilannetta missä Krim voidaan saada takaisin Ukrainalle. Kyse ei siis ole massiivisesta hyökkäyksestä, vaan viimeiset 2 vuotta noi on katkonu siltoja sekä tehnyt pohjustavaa tarkkaa iskua Khretsin siltaan silloin joskus ja nyt vauhti kiihtyy. Juurikin polttoainepulan takia, krimillä ei ole bensaa, diiseliä eikä kohta sähköjä (toimi jo pari päivää puoliteholla). Silti ne idiootit ryssät meni sinne kesälomalle ja nyt ne on hädissää (esim iltalehdet uutisoi)

Kuten tää media osoittaa, Ukraina pakottaa ryssän huonoihin ratkaisuihin logistiikan osalta joka vain tuottaa nille vittuna ongelmia. Ei katkaista kaikkia, vaan pommitetaan just niiden epätoivoisia ja nopeita reittejä. Kärsikööt ku paskat pöntössä kun vessapaperia eikä vettä enää tule

Nyt siis, on mahdollista saada ryssä vetäytymään krimiltä, joka on Ukrainan prioriteetti. Koska ryssälandia palaa eikä rintamalla ryssä ole tehnyt mitään konkreettistä etenemistä vaan päinvastoin Ukraina dominoi momentumia niin nyt Krimin niemimaan ajoitus on täydellinen. Tämän takia, Sevastopolit ja muut ryssän satamat paskottiin osana jotain isoa kuvaa. Se on mahdollista nyt, ei ole ollut mahdollista ennen. Se on kuitenkin mahdollisuus, mikäli ryssän pakkaa voidaan vielä sekoittaa monin eri hybridikeinoin sekä uusin drone/ohjusiskuin

Elämme mielenkiintoisia aikoja, sillä myös nämä seikat ajaa ryssää neuvottelupöytään

23.06.2026 20:32:44
#759169 [+-] Piilota Suosittele

>>759152 Tuo hidas huollon näännyttäminen on just sellaista paistamista pienellä lämmöllä.
Krimillä on kuitenkin aika reippaasti ihan siviilejä, joista on paha sanoa, että kumpaan
maahan oikeasti haluavat kuulua, mutta joka tapauksessa näiden ihmisten tyytymättömyys
lisää painetta venäjälle.

Tuollanen väliaikainen ponttoonisilta on just sellanen ihana kohde valvoa liikennettä,
että ei mitään järkeä. Jos kaikki yhteydet katkaistas kerralla, niin se vois aiheuttaa
jonkinlaisen hallitsemattoman tilanteen.

Nyt sitä voitaisiin tulkita ikäänkuin pakollisena hoidettavana alueena, jonne lähinnä haaskataan
voimavaroja silkasta periaatteesta. Laitetaan ryssä hikoilemaan ja tuhlaamaan kalustoa
ja polttoainetta minimimäärällä omia resursseja.

En käytännössä usko, että putte tulee neuvottelupöytään enää tässäkohtaa.
Ryssän pitäisi saada massiivinen läpimurto ja alueiden valtaus, että niiden
kannattas edes yrittää jäädyttää rintamaa siihen.

Jo nykyisten linjojen pitäminen ei ole laskettavissa sellaiseksi voitoksi tuosta
sodasta, että joku ei lennä ikkunasta 8 luodinreikää niskassa.

Eli puhtaasti oma spekulaatio on se, että jos ukraina jatkaa alueiden valtaamista,
jalostamoiden murjomista ja moskovalaisten yöunien häiritsemistä, niin sotilasjohto
heittää puten bussin alle ja ruumista tarjotaan rauhaneleenä.

Tai putte julistaa täyden liikekannallepanon, joka voi johtaa jopa paikalliseen konfliktiin ja
siihen, että joku lentää ikkunasta edelleen ne 8 reikää niskassa.

Jokatapauksessa rauha tuskin tulee, jos putte ei ole poistettu pysyvästi kuvioista.

23.06.2026 20:48:59 | 20:52:33
#759175 [+-] Piilota Suosittele

>>759169
Krimillä on kuitenkin aika reippaasti ihan siviilejä, joista on paha sanoa, että kumpaan maahan oikeasti haluavat kuulua


Kuten meillä kertauksissakin sanottiin, "sodassa ihmisiä kuolee. Se on fakta, sitä ei voida ohittaa. Toki me koitetaan tehdä kaikki meidän kannalta otollisesti, mutta uhreja ei voi välttää". Nyt Krimin kohdalla vähän sama, koska Ukraina ei voi seistä tumput suorina samaan aikaan kun a) siel on ukrainalaisia b) siel on venäjän turisteja c) siel on venäjän armeija d) se on hyökkäys/logistiikkareitti syvemmälle ukrainaan ja koko vitun merelle

Nyt sitä voitaisiin tulkita ikäänkuin pakollisena hoidettavana alueena, jonne lähinnä haaskataan voimavaroja silkasta periaatteesta. Laitetaan ryssä hikoilemaan ja tuhlaamaan kalustoa ja polttoainetta minimimäärällä omia resursseja.


Tätä ne on just tehny, Ukraina on siis jo pitkään sabotoinu just noita motareita, sekä ryssän sotablogaaajat kutsuu sitä myös palavan petroolin moottoritieksi. Mä olen nyt viikon kaks seurannu samalle tielle noita iskuja

En käytännössä usko, että putte tulee neuvottelupöytään enää tässäkohtaa.


Vain jos Putte keksii/on pakotettu myymään täs rauhan voittona kansalleen. Se on kusessa kun se miettii mitä vittua se tekee?

Tai putte julistaa täyden liikekannallepanon, joka voi johtaa jopa paikalliseen konfliktiin ja siihen, että joku lentää ikkunasta edelleen ne 8 reikää niskassa.


Tää on mahdollinen skenaario, sillä Putte vetäytyy bunkkeriinsa kuin Hitler. Ei se saatana sieltä kykene olemaan kartalla, sen korttitalo kaatuu ja se tulee jollain tavalla vetäytymään vallasta. Vielä 2026 vuoden puolella mahdollista, varsinkin nyt kun ryssien ongelmat kasaantuu ja kasaantuu, sekä eliitin että kansan tasolta.

Sekä mikä pahinta, myös armeijan tasolta. Sotamiesten nurina on pikkujuttu, mutta Putinin majureita/kenraaleja on vaihtunut niin tiheään vauhtiin ettei perässä pysy. Putin ei siis kykene kontrolloimaan kaikkea, mut nyt se kaikki alkaa kaatuu sen niskaan

23.06.2026 21:11:45
#759185 [+-] Piilota Suosittele

>>759175 Olishan se jotenkin ironista, jos tekis itse hitlerit jossakin punkkerissa.
Luulen vain, että sitä ennen sitä on ainakin muodollisesti pyydetty esiin, että olis
voitu laittaa näytösluontosesti hilut ranteisiin. Yhdentekevää, että onko ukossa pulssia
vai ei enää siinäkohtaa.

Loppupelissä putte on tuon kontrollin jo pitkälti menettänyt, koska tuskin oikeasti tietää,
että mikä on todellinen tilanne. Viellä liikaa hännystelijöitä ympärillä huolehtimassa,
mutta sitä nättiä päivää odotellessa, kun joku näistä ilmoittaa, että eiköhän tämä ollut tässä.

23.06.2026 23:14:13 | 23:15:03
#759211 [+-] Piilota Suosittele

>>759185
Yksi uutisista ennen juhannusta pisti silmään, se meni jotenkin niin että heti kun "kympin uutiset" (venäjällä ne on joskus seistalta tai kasilta) loppuu niin niistä leikataan sellanen Putinille sopiva versio. Tämä siis tarkoittaa, että jopa Kreml odottaa että se kuolee tai väistyy vallasta. Ikunasta putoamiset on osa tätä, sekä aivan varmasti uus tivoli alkaa heti kun Putinin poistuu. Nyt se oikea kabinettipeli on alkanut

Oma arvaus, se ketä eniten haluaa Putinin paikalle on se joka putoaa heti ekana ikkunasta

[ 6 viestiä | ]